Wat is er nieuw

Visbestand Lido 120

Lid geworden
4 oktober 2024
Leeftijd
47
Hoi Luitjes,

Heb vandaag een tweedehandse Lido120 ( b61 x d41 x h58 cm )+Bioflow gekocht voor een onverwarmd gezelschansaquarium voor een woning waar het altijd 22 graden of warmer is. Ik heb al tientallen vuurgarnaaltjes en een nerietslak, maar wil ze nog beter voorzien dan de grote beplante vissekom die ze al hebben. Natuurlijk ga ik een mooie aquascape layout jatten van joetube om het de toekomstige visjes naar de zin te maken. Maar ik wil wel rustig aan beginnen, want ben nieuw met visjes. Dus eerst beplanten, indraaien en een grote testkit kopen. Dan een scholenvisje toevoegen en iedere maand het vissenbestand uitbreiden met iets dat wat toevoegt. Ik zat zelf te denken aan vissen kleiner dan 4 cm, maargoed ben een leek dus weet ik veel.

Hebben jullie suggesties voor kleine visjes die lekker scholen en geschikt zijn voor een gezelsschapsbak?

Gegroet,

Broodje!

Trigonostigma espei, nog kleiner dan heb je bijvoorbeeld Boraras brigittae.

Kijk eens met het zoekfilter bij AquaInfo, dan zie je een heleboel scholenvisjes langkomen.
https://aquainfo.nl/zoekfilter/?swo...300,320,450,500,2100&pa_sociaal-gedrag=school
filter op school en 1-5 cm (Let op! er zitten ook zoutwatervissen tussen, dus je kunt kijken of je de search kunt verkleinen, maar dan heb je weer kans dat er visjes uitvallen, die je anders toch wel graag had willen hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan