Visbestand Oase Styleline 175


Noadekat

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
19 november 2023
Berichten
86
Leeftijd
29
Locatie
Enschede
Hoi!

Zoals al elders op het forum aangegeven, ga ik de Lido 120 ruilen met een Oase Styleline 175. De afmetingen hiervan zijn 80x40x55, 160 liter.

Ik heb op dit moment het volgende bestand:

1m/1v honinggourami
+/- 15 rasbora galaxy
6 pangio kuhlii
4 corydoras panda
2x ancistrus
X garnalen

Ik ben voornemens in ieder geval de 6 pangio kuhliis weg te doen (zie ze nooit) en ook de 4 corydoras panda.

Ik zou in de oase graag een koppel/harem? dwergcichlide hebben. Kunnen jullie mij helpen welke bij mijn bestand kunnen (excl. dus de kuhliis en pandas)? Ik hoor het graag!!

Bedankt voor het meedenken vast.
 
Hoi,

Het aquarium staat nu te draaien met de volgende bewoners:

Koppel honinggoerami
17x rasbora galaxy
1x ancistrus
X garnalen
1x apistogramma borelli

Kan ik hierbij het beste 1 of 2 vrouwen borelli toevoegen?
 
Als jouw Apistogramma een man is zou ik er 1 of 2 vrouwen bij doen, voor een 80 cm bak denk ik dat 2 vrouwen wel kan mits er genoeg schuilplaatsen en zichtbrekers zijn in de vorm van hout, stenen en/of planten.
Heb je een vrouw, dan een man erbij en eventueel een tweede vrouw.
 
Als jouw Apistogramma een man is zou ik er 1 of 2 vrouwen bij doen, voor een 80 cm bak denk ik dat 2 vrouwen wel kan mits er genoeg schuilplaatsen en zichtbrekers zijn in de vorm van hout, stenen en/of planten.
Heb je een vrouw, dan een man erbij en eventueel een tweede vrouw.
Ja ik heb nu 1 man inderdaad. De twijfel is 1 of 2 vrouwen erbij. Ik neig dan toch naar 2 vrouwen
 
Heb je al één of twee vrouwen erbij? Ik heb zelf ook koppel honinggourami's en een koppel apistogramma borelli en had ze kort samen in mijn 80x50. Ik merkte dat het mannetje van de apisto's de honinggourami's aardig achter de vodden kon zitten dus heb ze toen gescheiden. Wel jammer dat het niet samen ging, de één heeft meer focus onderin en de ander bovenin, had in theorie best moeten kunnen zou je denken. Maar misschien maakt het ook wel uit dat de apisto's er al lang in zaten en de honinggourami's er later bij kwamen.
 
Heb je al één of twee vrouwen erbij? Ik heb zelf ook koppel honinggourami's en een koppel apistogramma borelli en had ze kort samen in mijn 80x50. Ik merkte dat het mannetje van de apisto's de honinggourami's aardig achter de vodden kon zitten dus heb ze toen gescheiden. Wel jammer dat het niet samen ging, de één heeft meer focus onderin en de ander bovenin, had in theorie best moeten kunnen zou je denken. Maar misschien maakt het ook wel uit dat de apisto's er al lang in zaten en de honinggourami's er later bij kwamen.
Momenteel heb ik er 1 vrouw bijgezet, maar er komt er nog 1 bij. Ik moet zeggen dat de honinggouramies totaal geen interesse tonen in de borelli (tot nu toe iig).
 
Ik denk dat veelal de Borelli ook bij de bodem zit en de Gourami s juist in de bovenste lagen.
 
Momenteel heb ik er 1 vrouw bijgezet, maar er komt er nog 1 bij. Ik moet zeggen dat de honinggouramies totaal geen interesse tonen in de borelli (tot nu toe iig).
Ah gelukkig, misschien kan het ook gewoon wel hoor en was het bij mij net even een onhandige timing of had ik het wat meer tijd moeten geven. Ik zag vooral dat het mannetje apisto de honinggourami's najoeg zodra hij ze zag, hij wou ze niet in de buurt. Maar kan goed zijn dat hij ook even druk was met een territorium op dat moment, en was al helemaal gevestigd. Misschien is het wel heel anders als ik de apisto's nu in de bak van de honinggourami's zou doen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Als het bij jou goed blijft gaan dan durf ik het misschien ook nog wel een keer te proberen.

Ik denk dat veelal de Borelli ook bij de bodem zit en de Gourami s juist in de bovenste lagen.
Dat was ook een beetje mijn redenering op basis waarvan ik verwachtte dat het wel zou moeten kunnen. Maar het hangt misschien ook af van de hoogte van je aquarium af. Mijn paludarium en aquarium hebben allebei 20-30cm waterdiepte en dan zie je de honinggourami's van onder tot boven scharrelen naar eten. De apisto's hebben wel meer focus op het onderste gedeelte en komen alleen naar boven voor een lekker hapje.
 

Terug
Bovenaan