Visbestand Rio 300


Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Berichten
2,668
Door ziekte en ouderdom is het visbestand hier een behoorlijk rommeltje geworden.
IMG_20220515_205909.jpg

Het is nu als volgt:
3 Desmopuntius johorensis
1 Ancistrus red man
2 Heros severum gold die misschien een ander huisje verdienen
2 tijgerbarbelen
1 Crossocheilus oblongus
1 synodontis schoutedenii
1 keizertetra
1 L052
1 kleine L nummer waar ik even de naam niet van weet
1 eenzame maanvis die nog een nieuw huisje moet vinden sowieso
1 uit de kluiten gewassen Glossolepis

Ik moet überhaupt nog even kijken of ik vrijwel opnieuw wil beginnen qua visbestand (zelfs koudwater is misschien weer een optie) of bepaalde soorten moet gaan aanvullen/verwijderen.
Ben zelf erg fan van de wat grotere vissen.
Regenboog vissen en L nummers zijn altijd mooi.
Techniek is nu 2 externe filters gecombineerd 2800 liter per uur.
Nu is de vraag aan jullie wat jullie hadden gedaan in mijn situatie. Inspiraties, op en aanmerkingen, advies, het is allemaal welkom! Brand los!
Alvast bedankt
 
Je wil niet een groepje van 5 Maanvissen hebben want met 2 filters moet dat wel kunnen denk ik. Al weet ik zo niet de hoogte van de bak maar ik ben met 5 begonnen in een Fusion 120.
 
Aquarium is 60 cm hoog. Ja zou kunnen, al weet ik niet of maanvissen echt bij mij passen
 
Qua L-nummer zou je eens naar de L190 kunnen kijken die laten zich doorgaans goed zien
Iemand hier die ervaring heeft met deze soort? Lijkt me een beetje te territoriaal plus ze worden echt flink
 
Qua L-nummer zou je eens naar de L190 kunnen kijken die laten zich doorgaans goed zien
Vind ik wel dapper hoor, om de L190 in een 120cm bak aan te raden.
Tuurlijk zal het op jonge leeftijd wel gaan, maar het zal niet heel lang duren dat het eigenlijk niet meer kan.

Qua L-nummers in een 120cm bak zou ik adviseren om voor soorten te gaan die niet groter worden dan 15-18cm.
 
Vind ik wel dapper hoor, om de L190 in een 120cm bak aan te raden.
Tuurlijk zal het op jonge leeftijd wel gaan, maar het zal niet heel lang duren dat het eigenlijk niet meer kan.

Qua L-nummers in een 120cm bak zou ik adviseren om voor soorten te gaan die niet groter worden dan 15-18cm.
Dacht dat de bak 150 cm was?
 

Terug
Bovenaan