Visbestand rio125


C

Cookie1995

Guest
Hoi!

Zoals sommige al weten had ik een poosje terug een goerami opgevangen die uit een klein bakje kwam. Nu heeft mijn oom een aquarium gekocht van 120 lang en daar gaat die van de week heen.

Nu ben ik iemand die zich graag aan de 3 lagen houdt. Ik ben nog hard opzoek naar een nieuwe bovenlaag vis! Dus suggesties zijn zeer welkom.

Bodemlaag: 2 algeneters, 4 albino corydoras en 4 aeneus corydoras.

Middenlaag: 12 neontetra's.

Bovenlaag: niks nog nadat de diamant goerami weg is.

Wie heeft een leuk idee om toe te voegen, of is dit al voldoende vis voor de bak..

De bak:
Snapchat-756191605.jpg
 
Vanuit de foto maak ik op dat je een diamantgourami hebt opgevangen en dat deze naar een grotere bak gaat.
Wil je echt iets voor boven, zou je een kleinere gourami kunnen overwegen; de honing gourami bijvoorbeeld.
 
Vanuit de foto maak ik op dat je een diamantgourami hebt opgevangen en dat deze naar een grotere bak gaat.
Wil je echt iets voor boven, zou je een kleinere gourami kunnen overwegen; de honing gourami bijvoorbeeld.


Dat klopt. Ik ben voor een poosje terug naar een man geweest die een ancistrus weg deed waar ik belang bij had. Die man had zelf een bakje van krap aan 60 cm waar die grote diamant goerami in zat. Mij is altijd geleerd dat die een grote bak nodig hebben, dus ik heb die opgevangen aangezien mijn bak toch wel iets groter was. Nu mijn oom overgestapt is naar een grotere aquarium, kan die mooi daar in.

Is met de goerami niet het geval dat er snel een ziekte was bij kwekers/dierenwinkels vandaan?
 
Volgens mij is dat met die ziektes alleen het geval bij de dwerg gourami (Trichogaster lalia) en niet bij de honing gourami (T. chuna)
 
Voor de bovenlaag is de honinggoerami inderdaad leuk, daar heerst niet zo'n ziekte onder als onder de dwerggoerami's. Je zou ook nog Epiplatys annulatus kunnen overwegen, ook hele leuke visjes. Of 1 betta.
Overigens zie ik op je foto voornamelijk kardinaaltetra's en maar 1 neontetra, maar dat terzijde ;)
 
Voor de bovenlaag is de honinggoerami inderdaad leuk, daar heerst niet zo'n ziekte onder als onder de dwerggoerami's. Je zou ook nog Epiplatys annulatus kunnen overwegen, ook hele leuke visjes. Of 1 betta.
Overigens zie ik op je foto voornamelijk kardinaaltetra's en maar 1 neontetra, maar dat terzijde ;)

Ik haal die 2 altijd door de war, Shame on me.. ja die ene is een meelifter geweest.

Ik zal eens kijken, klinkt wel heel leuk! Ik heb ooit een betta gehad, maar dat liep niet zo goed af. Daar ben ik wel wat huiverig voor
 
Halfsnavelbekjes (dermogenys pusillus) zijn ook erg gaaf, hier destijds ook gehad. Minder kwetsbaar ervaren dan wat er op internet over wordt gesproken.

Edit; een gave kempvis zou op zich ook kunnen, wellicht met een aantal dames. Hier 1/4 in een 80cm
 

Terug
Bovenaan