Visbestand samenstellen


J

Jer

Guest
Goedemorgen,

Ik heb een aquatlantis led 100 gekocht welke momenteel aan het indraaien is (sinds maandag).
Aquarium is 100x40x40 bruto 160 liter.
Heb hierin wat lavasteen (geschuurd), kienhout en een stuk spiderwood wat ik hieraan bevestigd heb.
Ook heb ik het meeste steen en hout gevuld met javamos.
Paar kleine plantjes erbij, maar deze zal ik nog meer aan gaan vullen (al in bestelling).
Zodra de waterwaardes het toelaten ben ik van plan de volgende vissen aan te schaffen. Maar zou graag advies horen wat wel en niet kan.
De vissen heb ik voornamelijk gekozen op uiterlijk en karakter, maar ook op lengte aangezien ik niet graag afscheid zou willen nemen van de vis zodra deze te groot wordt.

Synodontis petricola 5x
L201 1x
Pangio kuhlii 4x
Stiphodon sp blue 4x
Microtenopoma 2x
Macrognathus siamensis 1x

Hiernaast wou ik nog een aantal neocaridina garnalen, maar is me niet helemaal duidelijk of deze bij de vissen kunnen en zoja hoe veel hiervan te nemen.
Liefst zou ik een combinatie van verschillende willen, vond zelf de red fire, blue topaz en de orange sakura het mooiste.

Graag hoor ik tips en adviezen!

Groet Jeroen

IMG_20180807_175257.jpg
 
Advies kan ik je niet geven maar vind je bak er mooi uitzien met dat hout.
 
Bedankt Altispinosa, heel zorgvuldig uitgekozen en lang bezig geweest om ze zo onzichtbaar mogelijk met elkaar te verbinden :D
 
Bedankt Altispinosa, heel zorgvuldig uitgekozen en lang bezig geweest om ze zo onzichtbaar mogelijk met elkaar te verbinden :D
Dat is je dan zeer goed gelukt Jeroen.
 

Terug
Bovenaan