Integra
Member
- Lid geworden
- 28 oktober 2024
- Leeftijd
- 42
Hoewel ik nog vol in de verbouwingen zit en de daadwerkelijke aanschaf nog even op zich laat wachten, wil ik toch graag alvast (voor mezelf) duidelijk hebben wat het gaat worden.
Let wel, ik ben redelijk eigenwijs (autistisch), maar zeker niet onwillend om goede adviezen aan te nemen.
Ik heb nagedacht over wat ik graag in mijn nieuwe aquarium zou willen hebben. De eerste gedachte was: Maanvissen! Altijd gehad en altijd mooi.
Na lang nadenken uiteindelijk besloten NIET voor maanvissen te gaan. Niet omdat ik denk dat het niet goed zal gaan (ik heb ze altijd in veel kleinere bakken gehad, altijd mooi groot geworden en gezond), maar meer met het oog op de toekomst. uiteindelijk zullen er visjes dood gaan, met maanvissen er bij is het dan lastig om een schooltje weer aan te vullen. En wachten tot alles dood is is zielig voor de laatste overblijvers.
Goed geen maanvissen dus, maar wat wél?
Het zal gaan om een Juwel Vision 260 met intern filter!
Wat staat er vast?:
Een mooie groep Kardinaal tetra's
Een groep Corydoras (maar welke)
Ik zou er wel een Acistrus bij willen (een red lijkt me leuk)
Maar nu, een mooie vervanger voor de maanvissen....
Ik denk aan een koppel grotere vissen of een schooltje afwijkende vissen.
Een combi met een schooltje Sumatranen lijkt me prachtig ter contrast, maar is dat slim en/of goed samen te houden met de kardinalen?
Voor zowel een schooltje als een koppel zou ik graag adviezen hebben.
Goerami's zijn het voor mij net niet, dus die vallen al af.
Ik zet in op een watertemperatuur van 25 graden.
Dit zal mogelijk ook van invloed zijn betreffende de Corydoras?
Welke soort gaat bij deze temperatuur het beste?
En natuurlijk niet onbelangrijk.... Aantallen. Hoeveel van welke soort?
De verdere inrichting van de bak staat nog niet vast en zal voor een groot deel afhankelijk zijn van de behoeften van de bewoners.
Let wel, ik ben redelijk eigenwijs (autistisch), maar zeker niet onwillend om goede adviezen aan te nemen.
Ik heb nagedacht over wat ik graag in mijn nieuwe aquarium zou willen hebben. De eerste gedachte was: Maanvissen! Altijd gehad en altijd mooi.
Na lang nadenken uiteindelijk besloten NIET voor maanvissen te gaan. Niet omdat ik denk dat het niet goed zal gaan (ik heb ze altijd in veel kleinere bakken gehad, altijd mooi groot geworden en gezond), maar meer met het oog op de toekomst. uiteindelijk zullen er visjes dood gaan, met maanvissen er bij is het dan lastig om een schooltje weer aan te vullen. En wachten tot alles dood is is zielig voor de laatste overblijvers.
Goed geen maanvissen dus, maar wat wél?
Het zal gaan om een Juwel Vision 260 met intern filter!
Wat staat er vast?:
Een mooie groep Kardinaal tetra's
Een groep Corydoras (maar welke)
Ik zou er wel een Acistrus bij willen (een red lijkt me leuk)
Maar nu, een mooie vervanger voor de maanvissen....
Ik denk aan een koppel grotere vissen of een schooltje afwijkende vissen.
Een combi met een schooltje Sumatranen lijkt me prachtig ter contrast, maar is dat slim en/of goed samen te houden met de kardinalen?
Voor zowel een schooltje als een koppel zou ik graag adviezen hebben.
Goerami's zijn het voor mij net niet, dus die vallen al af.
Ik zet in op een watertemperatuur van 25 graden.
Dit zal mogelijk ook van invloed zijn betreffende de Corydoras?
Welke soort gaat bij deze temperatuur het beste?
En natuurlijk niet onbelangrijk.... Aantallen. Hoeveel van welke soort?
De verdere inrichting van de bak staat nog niet vast en zal voor een groot deel afhankelijk zijn van de behoeften van de bewoners.