Visbestand voor bak met rare maten, hoe moet ik zoeken?


Let er wel op dat je een rustige zwemmer erbij zet, met het oog op je Choco's. Die houden niet van druktemakers.
 
Brevibora? ;)
Sundadanio, ook erg leuk.
Waar zwemmen jouw Breviboras ongeveer? Vrij hoog, toch?
Anyway, op seriously fish staat dat het ideale tankmates zijn voor choco's, dus het is een goede optie.
Nannostomus soorten? Of P. simulans zoals je eerder aangaf. Er komen overigens zo nu en dan kleine speciale blackwater soortjes, zoals Axelrodia riesei, op de markt, die ook heel mooi zijn.
Nannostomus zijn ook een goede inderdaad. Ze krijgen pluspunten omdat ze geen baby visjes eten.
Axelrodia riesei zijn ook mooi, maar volgens mij niet wat ik zoek.
 
De pauciperforatum die ik heb zijn eigenlijk te druk voor de choco's, vind ik. Heb nu het volgende in gedachten:
Sphaerichtys osphromenoides 6-8x
Rineloricaria lanceolata 2x
Nannostomus marginatus 16x
Dicrossus filamentosus 4x?
 
De Brevis zwemmen in het bovenste kwart van het water, ja. Grootste deel van de tijd erg rustig, tot er watervlooien de bak in gaan ;)
 
De Brevis zwemmen in het bovenste kwart van het water, ja. Grootste deel van de tijd erg rustig, tot er watervlooien de bak in gaan ;)
Toch ga ik denk ik liever voor Nannostomus marginatus. Het zijn vissen die ik al heel lang wil houden. Daarbij zullen de choco's en dicrossus rustig kunnen kweken.
 
Wordt het dan niet te vol?
Ik weet het niet. Ik weet wel dat @Mascha&Ivo in een 80x35x45 zowel Parosphromenus als Betta coccina en Sphaerichthys hadden, met kuhli's en boraras. Ik heb een bak met meer oppervlakte, en ik vervang de Parosphromenus door Dicrossus, en de boraras en kuhli's door Nannostomus en Lanceolata, die veel rustiger zijn. Moet kunnen in principe. Maar zoals ik al zei, ik kijk hoe het met de choco's en dicrossus gaat, en ik voeg de Betta's alleen toe als ik zie dat er genoeg ruimte is.
 

Terug
Bovenaan