Visbestand voor Rio 180


H

Huipie

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik ben momenteel mijn rio 180 aan het indraaien Zie hier voor het foto album. Ik heb een visbestand in Mn hoofd zitten, maar sta open voor suggesties.

-als hoofdbewoners wil een een school Puntigrus tetrazona (tijgerbarbelen) een school van 12 a 15 stuks. Misschien na een paar maanden uit te breiden naar 20 stuks.

- Daarnaast een school corydoras (sterbai of jullii) 8 stuks
- 1 x L144
- wellicht een koppel of harem microgeophagus altispinosa of pelvicachromis taeniatus lokunje, deze zijn optioneel.

De vissen worden gefaseerd over een verloop van een aantal weken toegevoegd. Ik ben van plan om de tijgerbarbelen als allerlaatste aan de bak toe te voegen, om agressie zo veel mogelijk te voorkomen.

Willen jullie eens met mij meedenken?
 
Niet allemaal tegelijk mensen! Zo raak ik het overzicht kwijt
 
Allereerst een goedemorgen Hulpie,

Mogen werkpaerdjuhs ook meedoen?;)
Ik heb ook een 180 liter bak, Juwel Rio 180.
De Ancistrus heb ik ook gehad, 2 stuks. Was geen succes, ze zetten alles overhoop. Grind kwam bovenop decoratie.

De tijgerbarbelen zijn leuke vissen maar ik weet niet of ze misschien te druk zijn voor de corydoras. Persoonlijk mis ik wat algeneters en slakkeneters in je verhaal.
 
De combinatie tijgerbarbelen - corydoras is geen probleem, die heb ik eerder gehouden. Ik betwijfel of de dwergchicliden bij zowel de corydorassen (te druk op de bodem) en de tijgerbarbelen kunnen (agressie) dus het worden denk ik geen dwergchicliden.
Ik twijfel nog een klein beetje over de tijgerbarbelen, aangezien ik de purperkopbarbeel (puntius nigrofasciatus) ook heel mooi vind en iets minder agressief (dus grotere viskeuze eromheen)

Dus ik ben dus nog opzoek naar bakmaatjes voor de combinatie (tijger / puperkopbarbeel / corydoras / L144

Edit: ik zat zelf wellicht nog aan luipaarddanio's te denken (brachydanio frankei)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is overigens wel redelijk teleurstellend dat er in dit deel van het forum bijna niet gereageerd wordt op vragen....:'(
 
Het is overigens wel redelijk teleurstellend dat er in dit deel van het forum bijna niet gereageerd wordt op vragen....:'(
Neem het niet persoonlijk.
  1. Niet elk type topic vind men even interessant om op te reageren
  2. Uw vraag hangt dan ook af van persoonlijke voorkeuren.
  3. Het is dankzij enkelingen dat dit forum draait.
  4. Het zijn dan ook veelal die enkelingen die veelal de vragen beantwoorden.
  5. Sorry, ik kan je niet verder helpen. Ik ben zelf in de leer :)
Misschien ben je hier mee verder geholpen klik
 
Ik neem het ook niet persoonlijk hoor, maar ik vind het gewoon frappant dat een topic best goed bekeken wordt, maar niemand de moeite neemt om te reageren. Het is ook helemaal niet vereist om meteen het juiste antwoord te geven, maar juist om met elkaar in gesprek te gaan en te leren van en met elkaar. Ook als je nog geen expert bent is je mening waardevol.
 
Net even jou foto album bekeken.
Knappe bak!

Ik ging mij een "Rio 350" aanschaffen. Maar op het werk aan de praat geraakt met een collega, deze heeft nog een complete "Rio 240" staan.
Deze mag ik overkopen voor 50 €urie ;) Ik zot moeten zijn om niet op dit aanbod in te gaan.
Als hij binnen is zal er een topic over starten. :koffie:
 
Neem het niet persoonlijk.
  1. Niet elk type topic vind men even interessant om op te reageren
  2. Uw vraag hangt dan ook af van persoonlijke voorkeuren.
  3. Het is dankzij enkelingen dat dit forum draait.
  4. Het zijn dan ook veelal die enkelingen die veelal de vragen beantwoorden.
  5. Sorry, ik kan je niet verder helpen. Ik ben zelf in de leer :)
Misschien ben je hier mee verder geholpen klik
Heey, de aquarium vereniging uit Geldrop.
 
Net even jou foto album bekeken.
Knappe bak!

Ik ging mij een "Rio 350" aanschaffen. Maar op het werk aan de praat geraakt met een collega, deze heeft nog een complete "Rio 240" staan.
Deze mag ik overkopen voor 50 €urie ;) Ik zot moeten zijn om niet op dit aanbod in te gaan.
Als hij binnen is zal er een topic over starten. :koffie:
Leuk! De rio240 is een mooie bak!
 
.20 barbelen en 10 corydoras
dan zit het al goed vol

evt in de bovenlaag nog iets , maar je moet dan wel rekening houden dat barbelen en bv goerami's niet goed samengaan

ik zou er dan ook geen cycliden bijdoen in de onderlaag

tenzij je de corydoras schrapt en bv trio Apistogramma Borelli erbij plaatst

maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze, en je moet rekening houden met je temperatuur
 
20 barbelen en 10 corydoras ga ik niet doen. Ik denk eerst eens 10 a 12 barbelen en 6 a 8 corydoras. De apisto's ipv Cory's ga ik eens over nadenken :)
 
Hoi!
De reacties zijn inderdaad wat beperkt, dat is jammer. Dit is helaas op meerdere dieren-hobby fora zo. Mensen verhuizen naar Facebook voor de snelle interactie. Nadeel van Facebook vind ik dan weer de sh*tstorm die er af en toe ontstaat.

De 180 wil zeggen dat je bak 180 liter bevat toch? Dat is dan 100x50x50? Zo ja, dan heb ik dezelfde bak te besteden over een paar weken. Ik had hier ook een topic over een visbestand, misschien heb je er wat aan:
https://aquaforum.nl/threads/visbestand-100x50x50.167032/
Ik ben momenteel aan het uitzoeken of ik cichliden kan houden in mijn bak, dat is ook wel leuk, er zijn nog best wat opties ook al is de ruimte beperkt.
 

Terug
Bovenaan