AquaRuben

Member
Lid geworden
1 september 2023
Berichten
7
Leeftijd
18
Hallo,

Ik ben een beginner en heb een aquarium gekocht van 100 liter. Ik was aan het denken aan volgend visbestand:
- Indische modderkruiper (groepje van 6-8)
- galaxy rasbora (schooltje van 10-15)
- dwerggoerami (koppeltje)

Daarnaast zou ik misschien aanvullen met of hockeysticks of kegelvlekbarbeel of zebra danio of glasrasbora. Ik zoek ook nog een leuk garnaal soortje of een groepje corydoras. Verder zou ik het aquarium inrichten met een zandbodem wat grote stenen en hout. Als planten was ik aan het denken aan javamos, Cabomba, Echinodorus, Java-varen en een drijfplantje.

Ik weet niet zo goed of deze planten goed zijn en of het slim is om 2 soorten schoolvissen samen te houden. Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben!!!
 
dwerggoerami zou ik omwisselen voor honinggoeramies ivm iridovirus zijn de dwergjes wat zwakker. ipv een extra groep in de middenlaag kun je ook kijken naar een oppervlakte vis zoals b.v. ringbandsnoekje of halfsnavelbekje of bijlzamlpjes.
Corydoras heb je keus genoeg in, zou er wel minimaal 10 nemen en een niet te grootte soort.
 
ohh oké de honinggoeramies zal ik eens naar kijken!
In verband met de visjes in de bovenlaag heb je nog aanbevelingen want ringbandsnoekje is de enige die ik zie zitten. Alleen ben ik bang dat het te moeilijk gaat zijn als beginner.
 
Terug
Bovenaan