Wat is er nieuw

vision 180 van wesley (wesdejong)

• Onderwerp starter Onderwerp starter wesdejong
  • Startdatum Startdatum
W

wesdejong

Guest
hallo allemaal,

ik ben van plan weer een beetje aan de slag te gaan met mijn aquarium
na ongeveer een jaar niet veel meer te doen dan alleen verversen ziet hij er zo uit..

cGR59y9JtwqfeWc2K5JSroqN0Di5hpdJ.jpeg

visbestand is:
1 rhinogobius wui
3 of 4 copella arnoldi (1 is volgens mij wat anders)
3 Pseudepiplatys annulatus
4 corry's
6 otocinclus
1 L... ?
en een houtknagende panaque
hier een aantal foto's

r-4qrLcEKLBWvPPCo9NI7v9ePAZ93kck.jpeg

van deze weet ik niet wat voor soort het is ..? iemand enig idee?? ?

sorry voor de slechte kwaliteit foto's

als het goed is komen aankomende weer wat plantjes binnen dus dan hoop ik het bakkie een beetje op te knappen. het word niet zon mooie planten bak als het ooit was omdat ik mijn huis aan het verbouwen ben dus heb weinig tijd voor onderhoud. foto's komen zodra de plantjes erin gezet zijn. ondertussen zijn tips en idee�n altijd welkom 🙂

Zo erg is het toch niet?
Rechter kant zou ik weinig aan doen vind het wel wat hebben zo.

Links kan je de grote bos (denk iets van een varen of een uit de kluiten gewassen crypto?) weghalen of flink uitdunnen en nog wat planten toevoegen.

Ik vind die uit de kluiten gewassen crypto juist wel wat hebben🙂, persoonlijk vind ik dat je aquarium een natuurlijke uitstraling heeft, ben benieuwd naar de veranderingen!

bedankt voor jullie (positieve) reacties 🙂

de rechterkant wil ik de echinodorus weg halen en een varensoort voor terug plaatsen.
de H.N. of iets wat erop lijkt wil ik helemaal weg halen of 2 staan laten en laag houden.
links is idd een crypto. 3 eigenlijk en die haal ik helemaal weg en daar komt weer een ander soort voor terug.
de crinum die niet erg wil gaat er ook uit.

dit is het idee maar als de planten er zijn en begin er wat mee te schuiven zal het vast wel heel anders worden 😛

zal nog even een foto zoeken van hoe de bak eruit zag toen ik wat meer tijd had.

totaaltje11maart.jpg

totaaltje-2.jpg

wesdejong zei:
visbestand is:
1 rhinogobius wui
3 of 4 copella arnoldi (1 is volgens mij wat anders)
3 Pseudepiplatys annulatus
4 corry's
6 otocinclus
1 L... ?
en een houtknagende panaque
hier een aantal foto's
Volgens mij mis je de Apistogramma in je lijstje en de Nannostomus mortenthalaeri (of rubrocaudatus, (lastig te zien welke, ze zijn zo klein op de foto) 😉

Re: vision 180 van wesley

net even zitten zoeken en vergelijken maar ben er nog niet helemaal over uit..
het lijkt toch wel nog anders. zal volgende keer nog wel even een aantal goede foto's proberen te maken.

de arnoldi zetten af op de onderkant van de aquariumkap.

de laatste 2 zijn oude foto's

daar had ik idd de mortenthalaeri en een koppel panduro

die kaamlaag heb ik nu ook na het verschonen van de filter wel eens maar gaat vanzelf weer weg,

Dat verklaart.

Ziet er erg mooi uit! Je onbekende L-nummer is een Hemiancistrus sabaji ook wel Peckoltia sabaji (L075)

ik heb de L ook altijd een L075 genoemd maar hij/zij word al jaren niet groter en is maar een cm of 12
en als ik op planetcatfish kijk word deze L075 +/- 25 cm.. dus nog een keer zo groot.
vandaar dat ik nog steeds twijfel. of heb je daar per gebied oid ook weer verschil in ?
is trouwens een prachtvis zit veel in het zicht en valt andere vissen niet lastig zoals de panaque bijv. behoorlijk ruw is

Ha Wes is back.
Jammer dat er weinig over is van je prachtige planten.
Maar ik ben er zeker van wanneer je weer tijd insteekt dat het weer de oude word.

Lijkt toch verdomd veel op een L075.
Sommige soorten groeien heel langzaam hoor.
Mijn L114 is ook alweer 2,5 jaar oud en is ook nog maar een centimeter of 10.

Houd je bij deze bestand?

ja helaas..
komt grotendeels door gebrek aan tijd en de led verlichting.
de planten doen het gewoon niet zo lekker op die leds.. (leds zijn inmiddels wel verbeterd)
denk niet meer dat het een plantenbak word. lig niet tot mijn huis klaar is en mijn vriendin
ook werk heeft zodat ik wat meer tijd heb voor onderhoud.

zal even kijken hoe lang ik de L075 al heb.. 06-03-2011http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=233211&page=2

toch wel handig die forums 🙂

zou kunnen maar dan groeien ze egt heel traag. als ie dan de 25 cm moet halen zijn we wel 10 jaar verder denk.
maar geeft niet want k ben der zo erg blij mee (A)

komen nog wat cory's bij verder is zo wel ff goed.

oh als je wat zelfgemaakte kleibolletjes wil voor die lotus van je moet je ff je adres pben 😉

even wat foto's

bak is nog niet helemaal naar me zin maar iig een stuk rustiger en ruimtelijker dan ie was.
zondag met water verversen maar eens kijken wat we kunnen veranderen..

m9qb0uiK-jv4Xyc9VST4ORwsrlctEKij.jpeg

Ziet er beter uit Wes, maar toch zou ik wat meer groen plaatsen.
Welke Cory's had je in gedachten?

niet te veel groen. misschien nog wat drijfplantjes. verders niet. vind wel lekker rustig om naar te kijken nu het wat meer open is.

de corydoras elegans heb ik inmiddels uitgebreid naar 8. en er zit nog 1 panda in eigen kweek geweest en nog een zwartzi (was zijn snor kwijt omdat ie bij een kennis op scherp grind zat snor is inmiddels weer terug) en 1 Julii die zat bij t eerste groepje elegans die ik had gekocht. is wat rommelig maar weet nog niet precies wat ik er mee wil dus kijk het eerst maar even aan zo.

de nieuwe elegans zweven grotendeels van de tijd ipv dat ze op de bodem liggen. iemand een idee waarom ze dat doen ?

Bak verkennen of zo??
Geen idee, bij mij deden de albino's ook hetzelfde.
Nu na een maandje zijn ze wat rustiger geworden.
Het is mij opgevallen dat jonge cory's veel bewegelijker zijn dan volwassen exemplaren.

is inderdaad een stuk minder geworden nu. bij mij zijn het juist de oudere die er later bij zijn gekomen. de jongere die ik al had scharrelen altijd gewoon lkkr op de grond.

mooie bak hoor Wesley!

Leuke bak met mogelijkheden. Ik ben alleen geen fan van je inrichting. Omdat alles een beetje in de hoeken is gezet lijkt je bak veel kleiner dan hij eigenlijk is.. Probeer eens te googelen naar het gulden snede principe. Een flinke eyecatcher (zoals bijvoorbeeld een begroeid stuk hout) op een derde van je bak, en dan op twee derde van je bak een wat kleiner focuspunt. Als je dan door middel van je beplanting en wat stenen een paar schuine straatjes naar achteren maakt (schuin zodat je geen direct zicht hebt op de overgang bodem/achterwand), cre�er je een enorm diepte effect. Dit is uiteraard opbouwend bedoeld!

De instellingen van je verlichting spreken mij erg aan, het geheel oogt erg natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan