Wat is er nieuw

vision 260 (Cichliden 1)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cichliden 1
  • Startdatum Startdatum
C

Cichliden 1

Guest
halloo

morgenavond ga ik mijn vision260 ophalen
visbestand weet ik nog niet daar heb ik een topic over.

zal van de week foto's plaatsen van mijn nieuwe aanwinst

Ik ben benieuwd naar je foto s als de bak er is hoor. Succes met het inrichten alvast :thumbs:.

Zou dat spul niet nemen hoor,is volgens mij scherp.
Kan je beter dat zand van de Hornbach nemen.

Lijkt me ook behoorlijk scherp. Daar staat tot 16mm. dat is toch erg grof zeg. Ik heb hier meestal maximaal 1-3 mm.
Dat is ook van dat zwarte gravel en komt van de Pets Place. Die van de Hornbach die John bedoeld is het Aquasand met een korrel van 0,4-0,8mm, maar die is wel prijzig.

Kan je beter filterzand halen,heb je geschikt spul voor weinig geld.

Tja, ik ben niet zo van het zand zeg maar, maar smaken verschillen en veel leden willen niet anders.
Ik vind het wat saai en kleurloos eigenlijk en hou meer van een donkere bodem.

ah okee is goed bedankt voor de tips
dan wordt het deze
http://www.hornbach.nl/shop/Aquariumzan ... tikel.html

dat is inderdaad ook heel mooi bij petsplace. zand vindt ik ook niet zo heel geweldig als de gestuif wat er bij komt.

voor het visbestand wil ik eigenlijk de Thorichthys ellioti als pronkstuk en de rest van het visbestand daarop af stemmen
met een paar mooie stukken spiderwood en planten. stenen worden waarschijnlijk ardennen stenen.

in de carnavals vakantie kan ik beginnen met inrichten

Ik wil me nergens mee bemoeien maar dat is top zand maar ook prijzig hoor voor 5 kilo. Dit omdat je het over een beperkt budget had namelijk 🙂

Wildkamp.nl : zoeken naar filterzand. Voor je badmat en bedoeling heb je waarschijnlijk wel genoeg aan 1 zak.

Mooie keus de Thorichthys! 😀

nu zit ik te twijfelen tussen hornbach en petsplace 😉
wat het budget betreft ik heb liever beter/duurder zand dan zand en over een paar maanden spijt of de bodem moet veranderen omdat het een slechte bodem is/
bij wildkamp zat ik al te kijken alleen kan de kleur zwart niet vinden

jaa ik vindt het schitterende vis
wat zou er nog bij kunnen ? want deze vis kwam uit mexico had ik ergens gelezen ?
heb het liefst een groepje maar daar vindt ik het aquarium te klein voor.
l nummer ?
iets een klein groepje vissen dat mooie bij elkaar schoolt ?

Die van de Hornbach is een hele goede bodem en die gebruiken al meer leden hier. Maar prijzig voor 5 liter/kilo.
Die van de Pets Place heb ik in de meeste bakken hier en bevalt prima moet ik zeggen. Als je bodembewoners wilt hebben dan is die van de Hornbach echt een aanrader vind ik. Mooi fijn en niet scherp.

Cichliden 1 zei:
nu zit ik te twijfelen tussen hornbach en petsplace 😉
wat het budget betreft ik heb liever beter/duurder zand dan zand en over een paar maanden spijt of de bodem moet veranderen omdat het een slechte bodem is/
bij wildkamp zat ik al te kijken alleen kan de kleur zwart niet vinden

Dit zand (Hornbach) zal waarschijnlijk ook mijn keuze worden in mijn nieuwe bak.

dan wordt het denk ik die van Hornbach omdat de Thorichthys Ellioti ook doet graven en onder/middelste laag zwemt (had ik gelezen)
als er nog mensen zijn met leuke bijvissen voor de Thorichthys Ellioti brandt maar los want ik zit er op dit moment op 0 bijvissen 😀

Zwaarddragers😉 liefst een wildkleur. In Druten is het water redelijk hard en dat is dus gunstig voor midden amerikanen.

Zwaarddragers als je richting biotoop correct wilt.
Anders Moenkhausia pittierri als je eens wat anders en ondergewaardeerds wilt.

met alle respect ik hoef echt geen zwaard dragers erin die pokke beesten zijn net konijnen 😀

en de Moenkhausia pittierre heeft een PH van 6/6.5 terwijl de ellioti 7/8 nodig heeft of maakt dat niks uit ?

zat zelf ook nog te denken aan een L nummer L201 vindt ik heel mooi en kan een ph van 7 wel hebben
wat vinden jullie ervan ?

lang leve google vertaler
zal is met die naam verder gaan googlen
heb toch nog is goed gekeken en gelezen naar de diamant zalm en begin het toch wel mooi te vinden
15 stuks zouden wel moeten passen denk ik ?

Ik adviseer trouwens ook filterzand van Wildkamp.
Aan ��n zak heb je genoeg (ik heb ook een juwel vision 260 gehad) tenzij je een hele dikke bodem wilt.
Een zak kost trouwens 7,35 euro en dan brengen ze het nog gratis thuis ook.

https://www.wildkamp.nl/is-bin/INTE...EwTVpuvUOh&WFSimpleSearch_NameOrID=filterzand

Kijk anders eens in mijn fotolbum. De grootste bak heeft een mix van de middelste en de grootste maat.

en dit zijn geen scherpe uiteinden aan de steentjes ?
hebben ze die ook in kleur zwart want zie alleen dat ze in het grijs hebben

zal vanavond eens een kijkje nemen

Het zand is niet zo grijs als het op de site te zien is, kijk maar eens naar mijn twee grootste bakken.

En de cory's vinden het geweldig, dus geen scherpe hoekjes.
Ik zou de middelste maat nemen trouwens.

Leuk om zo een pas opstartende bak mee te volgen, kan je veel veranderingen zien qua inrichting en visbestand. Ben benieuwd!

Veel succes!

het visbestand wordt waarschijnlijk
koppel Ellioti
10-15 diamantzalm
koppel l-nummer
wat vinden jullie ervan ?

Orionpax ik zie dat jij licht zand heb gekozen ?
cedric morgenavond ga ik het aquarium ophalen alles erbij. als ik dan nog genoeg tijd heb zal ik foto's plaatsen

de bak gisteren opgehaald en hij was me behoorlijk vies. nog niet helemaal klaar met schoonmaken maar we hebben alle tijd
helaas een boete gehad vanwege mijn fietsen stalling niet in de stalling maar ernaast gezet. vindt het zelf enorme mieren neukerij maargoed ik bepaal de wetten niet. boete was btw 50 euro.
529751_0_82_20160131_204812_resized.jpg

974588_0_82_getattachment_2.jpg

995682_0_82_getattachment.jpg

639278_0_82_20160201_174434.jpg

en over het visbestand ik wou dat er niet zoveel vissen waren 🙄
zit nu weer te twijfelen of ik tanganyika cichliden neem:
A. Calvus
J.T. black
L.N. cylindricus
N. Gracilis

Ik weet niet of je al een beslissing hebt gemaakt over het zand. Maar hier nog een tip:

http://multiquartz.nl/winkel/zand/kleurzand/

Is in 85 RAL kleuren te krijgen, van bruin of zwart tot roze of paars. En is volgens de website gewoon geschikt voor alle type aquaria. En met �1,40 per kilo (25kg voor 35,-) is het nog best betaalbaar naar mijn mening. Zelf geen ervaring mee, ik heb zand van hornbach in mijn bak. Maar ik vond dit en dacht ik deel het even met je.

Ik zie dat daar bij opsturen er minimaal 18,50 overheen komt en per 5 kilo is het maar net iets goedkoper dan dat van de Hornbach. Met de porto wordt het ruim 2 euro per kilo dus.
Persoonlijk zou ik het dan wel weten 😉

dank u voor de tips
voor het zand wil ik denk ik toch gaan voor het zand van petsplace. Dit is toch ook geschikt voor Tanganyika ? of moet het nog kleiner ?

vanmiddag het aquarium schoon gemaakt zal vanavond foto's uploaden.
de plannen zijn verder om van het weekend al het spul te hebben om in te richten.
ik ga morgen in tiel kijken bij petsplace naar het zand en filtermateriaal
het filtermateriaal:
keranimische pijpjes (sorry voor de spelfoutjes)
groene/blauwe filtermat
filterwatten

het visbestand tot nu toe
A. Calvus koppel/losse vrouw
N leleupi koppel/losse vrouw
P. niggripinnus een schooltje van 6 stuks
verder ben ik nog druk opzoek naar een mooie slakkehuis cichliden hun gedrag lijkt me mooi om te zien. en ik ga 2 verschillende soorten rots formatie maken mochten jullie denken dat de leleupi en calvus samen in '1 rots' komen te zitten.

opmerkingen of tips zijn altijd welkom

hier zijn de foto's van het aquarium
het zand en filtermateriaal bij petsplace is gehaald zaterdag/zondag ga ik alles inrichten
228225_0_82_getattachment_1.jpg

het verschil tussen schoon en vies
285483_0_82_getattachment_2.jpg

164293_0_82_getattachment_3.jpg

871439_0_82_getattachment.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan