Wat is er nieuw

Vision 260 van Patrickd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Patrickd
  • Startdatum Startdatum
P

Patrickd

Guest
Goedemiddag allemaal,

Zojuist mijzelf aangemeld en voorgesteld.

Hierbij mijn aquarium.

Juwel vision 260 met externe pomp.
4 maanvissen, tetra's en wat ander vis waar ik helaas de namen niet van heb opgeschreven toen ik ze kocht....

Ik heb de bak nu ongeveer 1.5 jaar draaien.
Eerst goed ingedraaid en een goede voedingsbodem gelegd.

Ik wil mogelijk overgaan op Discus, maar wil eerst meer kennis vergaren voordat ik hiermee van start ga.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen mbt mijn inrichting. Ik vind me bak wat leeg, maar ik heb toch echt wel het idee dat ik redelijk wat planten erin heb staan...

15127432654702062847752.jpg
1512743295868479629915.jpg
1512743347363992854492.jpg
15127433755752037915905.jpg
15127434027831134968157.jpg

De bak ziet er mogelijk wat leeg uit doordat er (te) weinig hoge beplanting is, er zijn veel Echinodorus soorten welke een mooie lengte daarvoor bereiken.
Ook eventueel een mooie plant welke zijn bladeren op de oppervlakte laten drijven, maanvissen hebben graag een "dakje" boven hun hoofd en wat minder verlichting.
ook vinden maanvissen het fijn om soms even "uitzicht" te zijn door hoge planten welke de anderen even uit het zicht onttrekken.

Wat de boot betreft..... gelukkig hebben we allemaal een andere smaak :Dk:Dk:sorry:

ik ben zelf ook meer van de natuurlijk gedecoreerde bakken maar moet zeggen dat ik de boot hier wel mooi vind staan. Vind de vision bakken van Juwel ook erg mooi ik heb zelf een 180.

Leuke bak al is dat schip ook niet mijn smaak maar dat is persoonlijk. Als drijver kun je wellicht eens kijken naar Drijfbamboe oftewel de Hygoryza Aristata als ik het goed schrijf. APO verkoopt dat vaak ook.

Liggen genoeg gezonken sloepen e.d. in rivieren hoor. Heel natuurlijk dus :juggle:

Ziet er mooi uit, bootje valt niet zozeer op dus is nog wel te doen 😉
Ach, als jij het maar mooi vind!
Discussen in een 260 zou ik eerlijk gezegd niet doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan