Wat is er nieuw

Visje gezien bij petsplace.

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
23
Ik heb deze vissen gezien bij de petsplace, en ze leken mij wel leuk, maar de naam stond er niet bij, welke soort is het? Ik heb daar snel gegoogeld, maar ik vond alleen de vuurneon, en dat is het niet.
IMG_20170929_155928.jpg
IMG_20170929_155926.jpg

Qua vorm vind ik het meer tot de rasbora's dan tot de tetra's horen. Misschien Rasbora agilis? Die staan ook bij ruinemans op de stocklist, dus een petsplace zou ze best kunnen hebben 😉

Qua vorm vind ik het meer tot de rasbora's dan tot de tetra's horen. Misschien Rasbora agilis? Die staan ook bij ruinemans op de stocklist, dus een petsplace zou ze best kunnen hebben 😉
Dat zijn ze, bedankt! Mijn lokale petsplace bestelt niet bij ruinemans, maar bjj aquadistri, de eigenaar zegt dat de vissen daar van betere kwaliteit zijn. Daarom kon ik niet zomaar bij ruinemans kijken 😛

Jammer genoeg kun je niet bij Aquadistri op de site kijken wat ze hebben.

Graag gedaan 😉 Was ook meer een controle voor me zelf. Had ze nog nooit in een dierenwinkel gezien, maar als ze bij ruinemans beschikbaar zijn, zijn ze in ieder geval in de handel te krijgen

Nou die 7cm maakt niet zo heel veel uit tenzij t flinke zwemmers zijn.

Het zijn niet bepaald flinke zwemmers, maar ze zwemmen wel, en dan is 50x40 gewoon te klein.

Oh nee ik dacht dat we het over 60cm hadden.. dan zou t mijn inziens nog wel kunnen.

Denk je dat ze dan in mijn bak zouden passen?
Ik zou het wel aandurven.

Je zou ook nog kunnen kiezen voor de Vuurneon. (Hemmigrammus erythrozonus)

Al deze soorten vinden een vrij donkere bak wel fijn.

Ik zou het wel aandurven.

Je zou ook nog kunnen kiezen voor de Vuurneon. (Hemmigrammus erythrozonus)

Al deze soorten vinden een vrij donkere bak wel fijn.
De bak is met rooibos thee gekleurd, dus dat komt goed. 🙂

Leuke visjes.

Alleen die zak een poos in de bak laten drijven is niet voldoende hoor.
Dat werkt alleen maar voor de temperatuur
Je moet ze ook over druppelen.

Leuke visjes.

Alleen die zak een poos in de bak laten drijven is niet voldoende hoor.
Dat werkt alleen maar voor de temperatuur
Je moet ze ook over druppelen.
Dat begrijp ik ook 🙂 Was ook alleen voor temperatuur. De waterwaardes daar zijn identiek aan die van mij, dus eigenlijk druppel ik nooit, tenzij ze in de bak komen met zeer lage ph. Zoetwater vissen overwennen is eigenlijk bijna nooit nodig, en zorgt voor meer stress dan goed. Vissen doen er niet een half uurtje over om zich aan de nieuwe omgeving aan te passen, eerder weken. Bij extreme verschillen is het wel nodig, maar het water in de zaak is vaak gelijk aan onze aquaria...

Mooie dieren, Christiaan! Krijgen we ook nog plaatjes van de vrij zwemmende visjes? 😉

Maar toch leuke diertjes! Kunnen wel een extra hapje eten gebruiken, zo te zien.. Rasbora's mogen wel een wat dikker buikje hebben 😉

Mooie visjes!!

Je moet eens een fotoalbum openen voor je andere bakjes😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan