Wat is er nieuw

Visjes agressief

MirAsen

Member
Lid geworden
26 januari 2025
Leeftijd
28
Hallo allemaal,

eerder vandaag had ik de vraag met wat voor soort visjes er in mn aquarium rondzwemmen en ik kreeg snel reactie. Gaat om Desmopuntius rhomboocellatus ookwel meloen barbeel genoemd

Reden van mijn vraag was eigelijk omdat de visjes agressief gedrag(happen naar elkaar en achter elkaar aanzwemmen ) vertonen en ik wou uitzoeken hoe dat kon komen.

Heeft iemand ideeën over wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? Tips om dit te verminderen zijn welkom! Alvast bedankt!

aquarium info, gaat om een juwel lido 120L
61x41x58
Water waardes zijn allemaal goed ph is tussen de 6 en 6,5

Zwemmen 5 meloen barbelen 20 kardinaal tetras en 10 garnaaltjes

De 5 barbelen zijn een aantal maanden terug overgenomen van mn schoonvader en agressief gedrag is ook tegen de tetras

Hier fotos van het aquarium
IMG_1804.jpeg
IMG_1806.jpeg

Deze soort kan agressief gedrag vertonen als ze in kleine aantallen worden gehouden. Een grotere school maken helpt. De vraag is alleen of dat in een bak van dit formaat kan. Ik denk dat verhuizen naar een grotere bak het beste is eerlijk gezegd. Is dat iets wat voor jou te overwegen is?

Ik heb hier 2 andere barbeel soorten en die hebben het allebei. Is een gedragsdingetje wat vaak bij jongere vissen voorkomt.
Komt neer op nieuwsgierigheid/speelsheid en niet zozeer op agressie

Deze soort kan agressief gedrag vertonen als ze in kleine aantallen worden gehouden. Een grotere school maken helpt. De vraag is alleen of dat in een bak van dit formaat kan. Ik denk dat verhuizen naar een grotere bak het beste is eerlijk gezegd. Is dat iets wat voor jou te overwegen is?
Ik zou de groep ook uitbreiden als dat kan qua formaat bak en wat ook speelt is denk ik dat ze een beetje in dezelfde laag zwemmen als de Tetra s.

Ik zou de groep ook uitbreiden als dat kan qua formaat bak en wat ook speelt is denk ik dat ze een beetje in dezelfde laag zwemmen als de Tetra s.
Ze zwemmen idd precies tussen de tetras. Ik heb nu al 2 aquaria staan en de 3 e wordt een zoutwater aquarium dus een grotere zoetwater is geen ruimte voor. Waar ze nu in zwemmen is ongeveer 120 liter, als ik de groep uitbreid naar 8 meloen barbelen zou dat helpen of is de bak daar te klein voor?

Ik zou er zelf niet meer dan 3 bij zetten in die maat bak. Barbelen blijven drukke vissen

Bij mij komt de vraag op of deze vissen dan wel geschikt zijn voor deze bak?

Bij mij komt de vraag op of deze vissen dan wel geschikt zijn voor deze bak?
Nu twijfel ik hier ook over, misschien voor 5 visjes niet maar wel met 20 tertras er bij.

Hierbij een filmpje, weet nou niet precies of ze speels zijn of agressief tegen elkaar ? Het lijkt ook vooral te gaan tussen een mannetje (kleiner slanker en kleurrijker )en een vrouwtje.

Die vinden elkaar lief 🙂

Zo te zien hebben ze het naar hun zin daar, dus sit back en enjoy the show👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan