Wat is er nieuw

visjes uit de sloot

Jelle Touwen

Well-known member
Lid geworden
11 maart 2013
Hallo allemaal,

Ik zat vanmiddag in de tuin en zag in de sloot achter het huis hele scholen kleine visjes zwemmen, ze waren maximaal een halve centimeter. Een prima formaat dus als voer voor mijn maanvissen en apistogrammas. Is dit ook geschikt of haal ik op die manier allemaal rare ziekten mijn bak in?

Jelle

Dat laatste. Ik zou zelf de vissen die je noemt geen levende vissen te eten geven, maar als je dat toch wil dan begin je beter zelf een kweek (guppen, danio's oid).

Ik heb wel een vraag over de eventuele ziektes:

Moet een gezonde aquarium vis niet een goede weerstand hebben tegen deze ziektes?

Je zou het niet moeten willen om voor je hobby te plunderen uit de natuur.

Een vis uit je aquarium kan zich niet goed wapenen tegen allerlei ziektes uit de natuur lijkt me.

willem123 zei:
Ik heb wel een vraag over de eventuele ziektes:

Moet een gezonde aquarium vis niet een goede weerstand hebben tegen deze ziektes?

Ziektes, parasieten etc vanalles kan er meekomen. Jij gaat vast niet iedere 3 maanden je vissen ontwormen? Ik heb voor mijn studie aardig wat wildvang vissen moeten opensnijden, wat die allemaal niet in hun darmstelsel hadden zitten... (en dat was dan nog het makkelijk zichtbare gedeelte van de parasieten)

JWK zei:

Een vis uit je aquarium kan zich niet goed wapenen tegen allerlei ziektes uit de natuur lijkt me.
Waar denk je waar watervlooien en muggenlarven vandaan komen die je zowel levend als diep vries koopt. In de meeste gevallen uit de natuur.

Dat heb ik uit betrouwbare bron vernomen (En Aad niet van de WZN)

Botia zei:
JWK zei:

Waar denk je waar watervlooien en muggenlarven vandaan komen die je zowel levend als diep vries koopt. In de meeste gevallen uit de natuur.

En wat te denken van alle wildvang vissen die verkocht worden?

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Botia zei:
JWK zei:

En wat te denken van alle wildvang vissen die verkocht worden?

~ Ivo

Daar moet je dus ook net zo kritisch naar kijken vind ik!!

Ik kan er nog inkomen indien die muggen geoogst worden in gebieden waar ze als een plaag worden ervaren. Maar ook muggen hebben een nuttige functie in de natuur.

Rode muggelarven deels uit Nederland, maar vooral Polen.

SaskiaZ zei:
Dat laatste. Ik zou zelf de vissen die je noemt geen levende vissen te eten geven, maar als je dat toch wil dan begin je beter zelf een kweek (guppen, danio's oid).
Dit vind ik een goed idee. Wat ikzelf doe als ik bijvoorbeeld luizen schep is eerst invriezen voordat ik ze aan mijn vissen voer. Maar ook dan heb je geen 100% garantie dat er niets gebeurd.

Ik geef altijd door mij zelf gevangen watervlooien levend. Maar je moet wel de goede slootjes kennen. Zomaar ergens gaan scheppen is een beetje vragen om problemen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan