Wat is er nieuw

Visjes vervoeren

Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Hoi,

Ik heb een hele simpele vraag,

als ik bijvoorbeeld jongen heb, en ik wil ze bv. aan iemand verkopen, hoe kan ik deze het beste meegeven?



Alvast bedankt,
C�dric.
 
Dan krijg je een simpel antwoord : In een ruime plastic zak (ik bewaar ze altijd), en daar een krant omheen.
 
Mooiste is de zakken waar de hoeken dicht zijn,onderop.
Kunnen ze niet in de plooi blijven steken.
 
Als je vissen koopt bij je LFS krijg je ze ook in een zak mee. Die zakken bewaar ik altijd.
Die kan je dan gebruiken als je weer vissen verkoopt of omruilt met iemand.
 
Ik zeg altijd tegen de mensen die de visjes komen halen dat ze iets mee moeten nemen waarin ze de vissen kunnen vervoeren...
 
Fozzy zei:
Als je vissen koopt bij je LFS krijg je ze ook in een zak mee. Die zakken bewaar ik altijd.
Die kan je dan gebruiken als je weer vissen verkoopt of omruilt met iemand.

Inderdaad een goede tip om ze te bewaren. Als ik er nodig heb, kan ik er ook altijd bij mijn LFS vragen, zullen ze zeker wel geven.
 
meksjoef zei:
Gewoon in een emmer. In geval van volwassen cichliden 1 dier per emmer.

Amai, 1 diertje per emmer, als je er veel nodig hebt, ik zie de mensen al vertrekken, een hele aanhangwagen vol met emmers 😉
 
C�dric Vleminckx zei:
luc zei:
meksjoef zei:
Gewoon in een emmer. In geval van volwassen cichliden 1 dier per emmer.

Breng eens een vis of 20 mee 😉 😀

Amai, ik zie de mensen al vertrekken, een hele aanhangwagen vol met emmers 😉

Ik mag aannemen dat jij geen 20 volwassen cichliden te koop hebt.
Dit is natuurlijk ook per soort verschillend he 😉 een soort van 50cm past niet in een doorsnee zak of emmer.
 
Natuurlijk hangt het ook van de soort en het formaat af. Een paar Guppen kunnen ook wel samen in 1 bak of zakje als het niet te ver weg is.
 
Bij cichliden ligt het net anders, omdat die elkaar nog wel eens willen slopen in een zakje of emmer 😉
 
Ja dat is heel wat anders dan wat Guppen natuurlijk 😉
 
ik heb onlangs grote maanvissen vervoerd, en ben hiervoor langs een dierenwinkel geweest die ook koi verkocht en deze gaf mij zo 3 zakken mee.
ook kleinere dierenwinkels als petsplace verkopen de zakjes voor 10 of 15 cent per stuk.
 
meksjoef zei:
Bij cichliden ligt het net anders, omdat die elkaar nog wel eens willen slopen in een zakje of emmer 😉

Ook als ze in volledige duisternis zitten? 😉
 
meksjoef zei:
C�dric Vleminckx zei:
luc zei:
meksjoef zei:
Gewoon in een emmer. In geval van volwassen cichliden 1 dier per emmer.

Breng eens een vis of 20 mee 😉 😀

Amai, ik zie de mensen al vertrekken, een hele aanhangwagen vol met emmers 😉

Ik mag aannemen dat jij geen 20 volwassen cichliden te koop hebt.
Dit is natuurlijk ook per soort verschillend he 😉 een soort van 50cm past niet in een doorsnee zak of emmer.

Inderdaad, maar was maar om te lachen, hoor 😉
 
jurre123 zei:
ik heb onlangs grote maanvissen vervoerd, en ben hiervoor langs een dierenwinkel geweest die ook koi verkocht en deze gaf mij zo 3 zakken mee.
ook kleinere dierenwinkels als petsplace verkopen de zakjes voor 10 of 15 cent per stuk.

Ok�, ik ga aan mijn LFS vragen als ik er niet er een paar kan kopen.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan