Wat is er nieuw

vissen achter de achterwand

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
41
Ik ben al een tijdje een aantal van mijn maanvissen kwijt zoon 4 stuks nu ben ik bang dat ze achter mijn achterant zijn gezwommen en hier klem zijn komen te zitten. Want er zit ongeveer een ruimte van 1 tot 2 cm er achter.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen.

Ai, lastig om zonder te kunnen zien HOE vast ze zitten om advies te geven.
Zitten ze er al een paar dagen achter? Achteruit zwemmen lukt ze niet?
Als ze echt compleet klem zitten wordt het vrees ik "sloopwerk" om ze te bevrijden.

ze zitten er al een week achter en ben bang dat ze klem zitten want ze komen ook niet met het voeren. ik ben er ook bang voor dat het sloopwerk wordt en dat er een hele nieuwe achterwand in moet komen.

Ja Jan, da's zwaar balen. Zou het anders ook niet weten. Als ze doodgaan achter die wand dan moet de boel ook opgeruimd worden ivm. rotting ed.
Misschien weten andere forumleden nog een oplossing!

ja ik wacht nog wel even af ligt in de bak gaat ook nog niet aan dus heb ook nog wel even tijd
en als alles er uit moet dan moet er ook weer een nieuwe in en kan ik daarna dan ook meteen alle vissen weer plaatsen of heeft dit ook nog meer voeten in aarde

Misschien komen ze toch af en toe achter de wand vandaan, want je zegt dat ze er al een week zonder te eten vastzitten.
Zitten ze steeds op dezelfde plek Jan en hoe lijkt hun conditie?

de 4 die ik zie zien er goed uit niet ondervoed of zo. en ze zwemmen gewoon door de hele bak heen

Okee, dus ze zwemmen achter de wand ..kunnen alleen de " uitgang" niet meer vinden.

nee dat weet ik niet dat kan ik juist niet zien, ik had het nu over de 4 die ik nog wel gewoon zie.

Okee, dan begreep ik je verkeerd.
Rotsituatie hoor Jan.

ja echt wel een rot situatie, en inverband met de stabilisatie strip en zo kan ik er ook niet heel erg makkelijk bij komen

Je kan zeker niet je achterwand een stukje loswrikken, waardoor je vissen zich kunnen bevrijden?
De wand zal wel compleet vastgekit zijn?

dat ga ik zo eerst eens proberen en hopen dat hij dan niet breekt

ja dankje zal vast wel goed komen en anders maar nieuwe er in

Wie zegt,dat ze achter de wand zitten?
Kan je pas zeggen,als je ze gezien hebt.

En Waar zouden ze er dan achter gegaan moetenzijn?
Haaks een hoekje om? met 1-2 cm.?

Denk eerder weg, dood.

ja maar als ze dood waren geweest dan had ik ze toch wel in de bak moeten zien. en waar de apperatuur achter zit zijkant is stukje open en daar heb ik ook gevoeld of er ruimte zat dus daar kunnen ze er achter gezwommen zijn.

Vissen verdwijnen snel ,hoor.Worden ook opgegeten, ALs die erin zitten.

En zijkant,moeten ze nog haaks de hoek om.

ja oke dan zullen ze wel opgegeten zijn ga ik me er ook niet verder druk om maken en nu gewoon water wissel doen en eens kijken of ik er nog een paar maanvissen bij kan halen.

Kan je geen spiegel er achter houden ,om te kijken?

ja zal wel eens kijken of het lukt

Ik zou toch wel willen weten, als ik jou was, hoe ze "verdwenen" zijn voor ik er nieuwe vissen bij zou doen.

ja ik ook maar heb ze nergens kunnen vinden dus dat vind ik ook wel heel erg vreemd

ja ook niks

Tsja, dan als ze niet achter de wand zitten ( controleren zoals Bertus aangaf) , dan blijft het een raadsel en blijft alleen nog over: doodgegaan en opgegeten. Maar wel vreemd dat er ineens 4 vissen doodgaan en verdwijnen.

ja klopt vind het ook vreemd maar mischien waren dit een aantal zwakkere beesten. maar zal nu in iedergeval wel iets tussen de achterwand stoppen zodat ik zeker weet dat ze er niet meer tussen kunnen.

Ja, zou ik ook doen.Waar ga je het mee opvullen?

denk wat filterwat of zodat er tussen stoppen of heb jij een beter idee

Nee, heb nooit achterwanden gehad. Plak er altijd een poster buiten op de achterruit op. Komen toch planten/hout enzo voor. Is weinig van te zien. Lekker goedkoop en neemt geen ruimte in.

Misschien hebben andere forumleden nog oplossingen.

oke maar heb het nu gewoon zo opgelost denk dat dat vor nu het makkelijkste is, want als ik met kit in de weer ga moet dat weer drogen en alle stoffen die er dan in komen is ook niet echt goed

Er zijn kitsoorten in de handel voor aquaria die ook onderwater hechten.
Scheelt een heleboel.

Kijk maar eens bij de grote aquariumwinkel in Enschede, daar heb ik ook de kit gevonden die ze zelf in alle bakken gebruiken.

Wel een nadeel: kit is zwart of wit, als je de flexibiliteit wil behouden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan