DePlantenMan zei:
Ringbandsnoekjes-3M/5v
Rasbora galaxy-12 st
Aphyosemion australe-1m/3v
dario dario -1m/3v
Als je een aquarium vol wil proppen met mooie visjes, is dit een heel goed bestand!
Als je rekening wil houden met het welzijn van je vissen, dan is het andere koek.
Ik heb alle vissen die je hier opsomt, dus haal mijn info niet van ��n of andere site.
Galaxy's zijn zeer actieve vissen, in een 60cm kunnen ze wat in het rond draaien en dat zal het zijn. Ze hebben bovendien een actief seksleven, dus in dat bakje ga je de vrouwtjes geen plezier doen. Die gaan constant nagejaagd worden. Er zijn er weinigen die de visjes lang gezond kunnen houden, bij velen gaan de visjes 1 voor 1 dood door een ontsteking.
Dario dario zijn zeer rustige vissen, maar kunnen heel agressief zijn naar elkaar toe. Als je kijkt hoe ze met voer omgaan, kan je er zeker van zijn dat er niet veel eten gaat overblijven met de rest van het bestand. Ze jagen echt, dus eerst even een paar keer rond het voedsel draaien voor het binnen gaat. En in die tijd is de rest er al mee weg. Als je geluk hebt eten ze diepvries, anders alleen levend. Heb de D. kajal die diepvries eet, maar mijn D. dario eet alleen maar levend. Hou daar dus ook rekening mee. Zijn ook visjes die graag een stukje voor hunzelf hebben, en appreci�ren niet echt dat er andere vissen komen.
Aphyosemion australe is ook een actieve vis. Je hoort wel eens dat ze veel hangen, maar in goede omstandigheden doen ze dit bijna niet. Zet je er 2 vrouwtjes bij, en ze worden nog actiever. Wat nadelig gaat zijn voor de D. dario. Veel killi's hebben ook graag een stukje van de bak voor hunzelf. Dan zit je dus al met 2 soorten die dit wensen, en met galaxy's die dit niet gaan doorhebben.
Dus deze 3 soorten in dit bakje bijeen, is naar mijn idee niet goed voor de vissen zelf.