Wat is er nieuw

Vissen en garnalen dood

Lin

Member
Lid geworden
16 mei 2024
Leeftijd
42
Sinds een week zijn al mijn japonica garnalen en 1 Molly dood gegaan. Ik ben bang dat ik mijn nieuwe planten niet goed heb afgespoeld. Nu heb ik de planten eruit gehaald en in een emmer gezet met water. Wat moet ik nu doen? Kunnen de plantjes na een aantal dagen terug in het aquarium? Moet ik een grote water wissel doen? Ik heb het aquarium nog geen jaar, dus ik ben een beginner op dit gebied.

Ze kunnen prima een dag of 5 in een emmer en ik zou dagelijks het water vernieuwen.

Dagelijks water vernieuwen van de emmer? Niet van aquarium toch??

Als ik het goed heb wordt er eigenlijk geen slakkengif meer gebruikt bij het kweken van de planten. Zijn de garnalen aleemaal binnen 1 dag dood gedaan of gedurende de week? Ik zelf zou ookeen grote waterverversing van aquarium doen.

Gedurende de week.

Dan denk ik niet dat het gif is want als ik het goed heb werkt dat sneller. Maar blijft vervelend.

Als ik het goed heb wordt er eigenlijk geen slakkengif meer gebruikt bij het kweken van de planten. Zijn de garnalen aleemaal binnen 1 dag dood gedaan of gedurende de week? Ik zelf zou ookeen grote waterverversing van aquarium doen.
Dat dacht ik ook maar ja je weet niet waar ze weg komen en voor de zekerheid zou ik ze nog spoelen/weken. Je ziet wel vaker bij garnalen dat ze zomaar omvallen zonder aanwijsbare reden.

Allicht ten overvloede, maar wat zijn de waterparameters. Niet heel hoge nitriet/nitraat en of ammonia toevallig?

Dat dacht ik ook maar ja je weet niet waar ze weg komen en voor de zekerheid zou ik ze nog spoelen/weken
Doe ik ook nog altijd altijd hoor maar weet dat @Cornelius keer heeft verteld dat er (bijna) geen gif meer wordt gebruikt. Maar een winkelier zou het ook kunnen gebruiken.
Dit lijkt me iig geen vergiftiging maar iets is niet goed.