Vissen eten amper vlokvoer


E

Emmaxkus

Guest
Hallo iedereen,

Mijn Endlers kregen vlokvoer van Tetra (TetraMin), zowel hier als bij de hobbyist. Dat aten ze bij mij niet super gulzig, dus had ik een nieuw soort vlokken voer besteld: TetraPro Color. Dit eten ze helemaal barslecht. Nu hadden ze al een paar dagen slecht gegeten, alleen een beetje gegrondeld van de bodem en planten. Ze hadden zelfs een jong vuurtje aangevallen en opgegeten. Toen besloot ik dat ik ze weer TetraMin ging geven. Dit doe ik nu 1 keer per dag, maar alsnog eten ze niet gulzig. Wel grondelen ze de hele dag over de bodem en planten worden schoongeplukt.

Zelf heb ik geen ander voer en wegens persoonlijke omstandigheden kan ik nu geen ander voer halen... Moet ik volhouden met de TetraPro Color of de TetraMin waar ze ook niet supergulzig van eten? De garnalen krijgen trouwens Sera Garnalen voer.

Groetjes Emma
 
Ik zou ze geven dat wat ze het beste eten en wellicht moeten ze wennen aan het voer dat je hebt gekocht. Als ze honger hebben eten ze vast wel. Volgens mij hebben ze ook voer nodig met een hoog gehalte groenvoer.
 
Ze hebben inderdaad voedsel nodig met een hoog plantaardig gehalte. Ik heb vissen gehad die prima aan voer wennen na een tijdje, maar ook andere die sommig voer stug niet aten zelfs na uithongering.
Voor nu zou ik gewoon volhouden met het voer wat ze het beste eten, want ze zullen toch iets moeten eten.
 
Dan zat ik toch goed voor wat betreft het groengehalte. Er zijn ook aparte Guppenvoeders dus wie weet kun je dat eens proberen gaan.
 
Okee, dacht hier zelf ook al aan. Thanks voor de tips! :D
 
Je geeft ze het beste Guppyvlokken of nog beter spirulina vlokken. Dit wissel je af met 2x per week wat fijn diepvries, of levend voedsel.
 

Terug
Bovenaan