Wat is er nieuw

Vissen happen lucht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Algenetrs.love
  • Startdatum Startdatum
A

Algenetrs.love

Guest
Hoi iedereen
Dit is Sowieso niet de Goede plaats alleen ik kon niks anders vinden ik heb sinds kort nieuwe vissen gekocht 6 tetra’s maar nu komen ze telkens naar boven en happen ze lucht we dachten eerst oh dan moeten we een pomp halen want die moesten we nog hebben en zo alleen nu doen ze het noch steeds zou het kunnen komen omdat ze te weinig zwemruimte hebben? Want ik heb er we een stuk hout In waar ze onderdoor en op en in kunnen enzo (niet dat ze er iets mee doen) maar ja ik ben bang dat ze dood gaan wat not ik doen waardoor komt het nu?
PS mijn water is erg bruin achting hoe kan ik dat verhelpen / veranderen
 
Dat heeft niks met lucht te maken maar naar alle aannemelijkheid je watercondities, ik zou 50% verversen en je water testen op nitriet
 
Hoe test ik mijn water op nitriet?
 
Hoe groot is de bak en heb je een foto? Je kan als je zelf geen druppeltesten hebt een vragen of de lfs dat voor je wil doen. Zwemmen ze verder wel gewoon of zitten ze bij het oppervlak en hoelang draait je bak nu?
 
Eeeh veel vragen

Eeh ten eerste mijn bak is 30 liter
Wat is de ifs?
Ze zwemmen bij het oppervlakte ze gaan niet naar beneden
Mijn bak draait nu ongeveer 3 kwart jaar? Half jaar zoiets
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    88.4 KB · Weergaven: 145
  • 79A1DF78-100B-451E-89E8-43ABC97F7E3A.jpeg
    79A1DF78-100B-451E-89E8-43ABC97F7E3A.jpeg
    75 KB · Weergaven: 157
  • 458A7C85-DDAC-46DF-9566-C683A0EEAC04.jpeg
    458A7C85-DDAC-46DF-9566-C683A0EEAC04.jpeg
    123.7 KB · Weergaven: 146
  • A2C89B36-974A-40C8-BC77-4DB9F4972B62.jpeg
    A2C89B36-974A-40C8-BC77-4DB9F4972B62.jpeg
    115.7 KB · Weergaven: 150
Ik denk dat de belasting momenteel te groot is voor dit bakje. In zo n bakje kun je beter geen vissen houden maar hooguit wat garnalen of 1 Betta. De visjes die je hebt hebben veel meer ruimte nodig.
Ik ben bang dat ze momenteel dus in een bak zitten die de belasting nu niet aan kan en dat veroorzaakt problemen, Mijn advies zou zijn om een grotere bak te kopen van min 60 of 80cm of om te vragen of je ze terug kan brengen naar de winkel waar je ze vandaan hebt (lfs is local fishstore ofterwel de aquariumwinkel).
 
Ow oke ??
 
Even googelen of hier op het forum zoeken op: 'stikstof kringloop aquarium'.

Vissen maken vuil (voer en poep). Dit wordt in het water ammonia (NH3/NH4). Dit is heel giftig voor vissen.
Deze ammonia wordt door bacteriën, vooral aanwezig in het filter, omgezet in nitriet (NO2). Dit is nog steeds heel giftig.
Weer andere bacteriën in het filter zetten dit om in nitraat, wat pas in hoge concentraties giftig is.
Dit nitraat verwijder je weer door water te verversen (en planten nemen dit op).
 
Wat is je totale bezetting van het aquarium? Ik meen koperzalmen, kardinaaltetra's en een gup te zien?

Je hout geeft tannines af welke het water bruinig kleuren. Kan verder geen kwaad, sommige soorten hebben dit juist nodig. Met waterwissels kun je de kleur eruit halen, maar een nieuw(er) stuk hout zal nog wel geruime tijd wat afgeven. Ook is het vrij groot in de bak, waardoor de kleur veel te zien is
 
Wat Lalizzerd zegt. Een pomp halen en dan hopen dat het ineens goed is gaat helaas niet werken. Het duurt minimaal 4 weken alvorens die stikstofkringloop is opgebouwd.
Voor nu gewoon om de paar dagen 50% water verversen en dit de komende weken blijven doen is de enige optie die ik zie.
 
Alle oplossingen zijn mooi maar deze visjes horen niet in een bakje van 30 liter en daarom zou ik die ook elders proberen onder te brengen en dat iets terugnemen wat wel geschikt is voor dit bakje. ook met een goede bacteriecultuur en goede waterwaarden zijn de omstandigheden niet goed voor deze bewoners.
 
Zie ook een bodem/algentabletje liggen als voer. Dat lijkt me met deze vissen ook niet ideaal, dat zorgt ook voor flink wat vervuiling denk ik. Beter zou wat vlokvoer of granulaat zijn.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: redelijk, we zijn allebei doodmoe van het gedoe van de verhuizing, de schapen, verdriet over...
      Terug
      Bovenaan