Wat is er nieuw

VIssen happen naar lucht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SacredD
  • Startdatum Startdatum
S

SacredD

Guest
De vissen in mijn nieuwe aquarium blijven maar naar lucht happen, ik heb neg 90% waterverversing gedaan, het opervlakte is voor75& vol met drijfplantjes en geen meetbaar nitraat/nitrite....wat kan er aan de hand zijn...zuurstofgebrek lijkt met met die enorme verversing van gisteren heel raar
 
Kun je wat meer vertellen over je nieuwe aquarium?

Hoe groot is het?
Welke bewoners heb je? Soorten en aantal.
Wanneer heb je het aquarium opgestart?
Heb je recent medicatie gebruikt in het aquarium?
Wat is de temperatuur van het water?
Gebruik je een luchtpompje en/of heb je voldoende oppervlakte beweging van het water (rimpeling)?
Heb je afgelopen periode nog aan het aquarium gewerkt, bv bodem vervangen, ander filter in gebruik genomen?
 
Het kunnen ook andere waterwaardes zijn die slecht zijn, te denken valt aan nh3/nh4 bijvoorbeeld, wat heb je zoal met het aquarium en/of filter gedaan en hoelang draaitie al?
 
denk dat ik de boosdoener misschien heb gevonden, de bak van dit aqua heft geen ventilatierooster zoals alle andere, heb het gevoel dat het zuurstofgebrek daar van komt, de vissen nu even in n emmer met oud water en n pomp gedaan (waren meteen weer beter) en heb n bruissteen in de andere aqua gezet en de klep open gezet….vanavond weer kijken of de vissen het nu wel kunnen redden...eerst maar met een test visje...moet daarvoor maar 1 vrijwilligen
 
Hoelang draait je bak nu?
 
denk dat ik de boosdoener misschien heb gevonden, de bak van dit aqua heft geen ventilatierooster zoals alle andere, heb het gevoel dat het zuurstofgebrek daar van komt, de vissen nu even in n emmer met oud water en n pomp gedaan (waren meteen weer beter) en heb n bruissteen in de andere aqua gezet en de klep open gezet….vanavond weer kijken of de vissen het nu wel kunnen redden...eerst maar met een test visje...moet daarvoor maar 1 vrijwilligen
Er zijn nog heel veel andere mogelijkheden die dit kunnen veroorzaken. Als je wil dat we mee kijken is het toch wel handig dat je onze vragen beantwoord.

Welke bak heb je nu dat er geen ventilatieroosters in zitten?
 
LOopt nu 3 week, zat nog geen vis in, vissen beginnen te happen zodra ze in het water kwamen, hoop dat het met de bruissteen erbij is opgelost
Ben nu bij mn ouder, zal als ik terug ben n paar fotos maken
 
Oke luchtsteentje heeft het opgelost,de vissen zitten niet meer aan het opervlakte en zwemmen vrolijk heen en weer….wel jammer dat 5 van de blauwe keizertetra die ik even in een emmer had gedaan omdat ze nog niet in het aqua kunnen eruit zijn gesprongen en dood zijn gegaan...morgen een paar bijbestellen bij de dierenwinkel 🙁
 
Foto 1 is die nieuwe bak, totaal geen ventilatieroosyer, foto 2 een van mn 60cm met prima ventilatie en foto 3 mn andere 80 zonder dekplaat en dus ook genoeg luchtsyroom, ga in de nieuw bak zelf wat ventilatie gaten maken en last de bruissteen zitten voor extra luchting

F89535D4-D29D-432A-9AFD-871CB0220E06.jpeg


942DBCC4-D073-4F77-8BC2-A74EC2D771FB.jpeg


8FA7FB4D-1123-4842-B929-F52455DE601A.jpeg
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan