Wat is er nieuw

Vissen happen naar lucht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaraVisje
  • Startdatum Startdatum
M

MaraVisje

Guest
Hoi hoi,

Ik weet dat ik wellicht een stresskip ben.. Maar het valt me op dat vanavond mijn visjes (sluierstaarten) naar lucht lijken te happen. Ze zitten nu 2 dagen in mijn aquarium. Met mijn vorige visjes heb ik dit probleem niet zo ervaren.

Informatie : Filterpomp aanwezig, zuurstofsteen, plantjes. Heb er net weer wat koud water bij gedaan. Oh ja, er zitten ook twee algeneters in het aquarium.

Wat kan ik nog meer doen?

Bijlagen

• IMG-20201001-WA0050.jpeg
    IMG-20201001-WA0050.jpeg
    94.5 KB · Weergaven: 120
  • IMG-20201001-WA0042.jpeg
    IMG-20201001-WA0042.jpeg
    107 KB · Weergaven: 125
  • IMG_20201001_201546.jpg
    IMG_20201001_201546.jpg
    126.4 KB · Weergaven: 130
HEEL VEEL WATERVERVERSEN en je heel snel heel goed inlezen over deze vissen.........

Je zal vast nog aanvullende info (kritiek) krijgen, doe hier vooral jouw voordeel en dat van de vissen mee!

Ik denk dat als je deze link even doorneemt je alle vragen beantwoord zijn.

HEEL VEEL WATERVERVERSEN en je heel snel heel goed inlezen over deze vissen.........

Je zal vast nog aanvullende info (kritiek) krijgen, doe hier vooral jouw voordeel en dat van de vissen mee!
Ik heb al vissen sinds Februari, elke keer ging 't perfect tot deze nieuwe..

En het water zit er pas twee dagen in, heb ook al een aantal keren geschakeld met de dierenzaak en ze zeiden dat ik even aan moest kijken

Sinds februari vissen welke makkelijk zeer oud kunnen worden en dan zeggen dat het steeds goed ging, begrijp ik niet helemaal.
Heb je al andere in dit bakje gehad of zijn ze sinds februari bij je, zo ja dan heb je geluk gehad.
Maar voor nu, veel water verversen zoveel als je maar kan, dat is het enige wat ze nog kunnen redden en dan de links goed doorlezen.

Ik heb al vissen sinds Februari, elke keer ging 't perfect tot deze nieuwe..

Ze zitten nu 2 dagen in mijn aquarium. Met mijn vorige visjes heb ik dit probleem niet zo ervaren.
Dat je al meerdere keren visjes hebt gekocht sinds Februari geeft al aan dat er iets niet helemaal goed gaat.

Dat je al meerdere keren visjes hebt gekocht sinds Februari geeft al aan dat er iets niet helemaal goed gaat.
Twee dagen geleden is die van februari overleden

Ik heb nu de pomp anders gericht, 50% ververst. Morgen haal ik er nog een tros plantjes bij en teststrips.

Kun je wat uitgebreider beschrijven wat er vanaf je start in februari gebeurd is?

Dus: met hoeveel vis ben je begonnen? Hoeveel heb je er later toegevoegd en wanneer? Op welke manier en hoe vaak heb je je filter + bodem al die tijd onderhouden? Hoe vaak en hoe veel water ververs je?

Eerlijke antwoorden op deze vragen helpen om het probleem duidelijker te krijgen.

In de tussentijd zoals gezegd elke dag een flink deel verversen en gaan testen op ammoniak, nitriet, nitraat. Dat het water zo mistig/wittig oogt is niet goed.

Laatst bewerkt:
Even een harde maar terechte vergelijking: Februari tot oktober. Dat is 9 maand in Goudvistijd. In mensenlevens is dit omgerekend een jaar of 5.. Terwijl de meeste mensen toch wel 80 jaar worden....

Goudvissen horen in grotere bakken. Je bent verkeerd ingelicht (opgelicht?) door je aquariumzaak. Lees de link maar door. Ik heb even de vergelijking gemaakt met mensenlevens, omdat een jaar voor een goudvis niks is, dat is echt nog een kinderleeftijd, dat geeft dus ook aan dat er belang is om te handelen en te zoeken naar een grktere bak.

Een witte waas in het water is vaak een teken van een grote verandering.
Zoals hier al een paar keer staat is het slim om het water nu vaak te verversen.
Probeer je kleine vriendjes ook goed in de gaten te houden.

Veel succes en ik hoop dat het je gaat lukken.

In dit aquarium is testen een beetje nutteloos. Je kunt er gewoon van uit gaan dat het niet goed is en je zal gewoon meerdere keren per week veel water moeten verversen.

Verder zo snel mogelijk een nieuw huis zoeken voor die stakkers.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan