vissen hebben kleine beestjes op zich!!!!!


P

pandasluier

Guest
hallo
vandaag hebben we voor ons sinds lange tijd bestaande aquarium 4 sluierstaarten 2 panda sluierstaarten en een zuurstofplantje gekocht bij de intratuin
nou keek ik net in de vissen bak en zag ik op 3 visjes beestjes zitten ze zitten op de panda visjes en op een gewoon visje de pandavisjes ze zijn ongeveer zo groot als een halve vin
ze lijken heel erg op baby algeneters maar dan met een kleiner staartje
kan dit kwaad?!!!!!!
ik maak me er best wel druk over en daarom zet ik het ook zo snel op dit forum:help::help::help:
 
foto lukt echt niet maar ik ben ook nieuw op dit forum
ik heb het vermoeden dat het karperluis is ik kan nergens duidelijk vinden wat je eraan kan doen
 
Ben ook benieuwd naar een foto..
Misschien karperluis?
 
3 vissen hadden die luizen op zich zitten heb de vissen snel op natte doek gelegd en de luizen lieten meteen los
ik heb de bodem gestofzuigd
op de witte panda zie ik wondjes zitten
kan ik nu multicura in het water gooien (want dit heb ik al in huis)
wat nu??????
foto gaat niet omdat het erg beweegelijke vissen zijn
 
is toch gelukt bij de zwarte zit hij op de kieuw het is een bruinig vlekje

20170105_202445[1].jpg


20170105_202423[1].jpg


20170105_202419[1].jpg
 
we hebben nu medicijnen voor de karperluis tegen te gaan en uit te roeien
gaat nu best goed met vissen ze zwemmen weer en hebben goede eetlust:chef::thumbs:
 
we hebben nu medicijnen voor de karperluis tegen te gaan en uit te roeien
gaat nu best goed met vissen ze zwemmen weer en hebben goede eetlust:chef::thumbs:
Dat is mooi!!

Hoe groot is het bakkie eigelijk?:)
 
Ze heeft deze vraag is ook al gesteld op een ander forum en haar bak is 60 cm.
 
Ja daar hadden wij haar ook al op gewezen:)
 
nee niet centimeter
60 liter water voor 6 goudvissen
 
ik ben bij de winkel geweest en de besmetting komt van de winkel we hebben medicijnen vergoed gekregen dus we hopen nu dat alles goed gaat:engel:
 
Beide helaas te klein. Als ik me niet vergis heeft een sluier zo'n 50L per vis nodig en een minimale bakmaat van een meter of 1,5 a 2... Andere leden zullen dit bevestigen of aanvullen, maar helaas worden er nog te vaak goudvissen verkocht voor dit formaat bakjes. Het zijn vrij sterke vissen die helaas vergroeien. Van buiten stoppen ze met groeien, van binnen groeien ze door, of eigenlijk vergroeien...
 
Ik begon ook fout met 3 sluiers in een 60 liter bak in het begin ging het goed en toen ging de vis die de baas was achter de andere 2 aan zo zielig! daarna heb ik een 180 liter gekocht want had goede informatie gezocht vooral op deze site die je in de meeste winkels niet krijg. Nou was me ene vis nog steeds gemeen naar de andere en heb ik 2 oranda's erbij gedaan en het gaat nu perfect het zijn egt vriendjes geworden aleen weet ik dat ze groot worden ververs iedere week helft van het water en eens in de maand met steentjes. Ik ga over een jaar een grotere bak aanschaffen want ze zijn nu nog klein, ben egt gek op me sluiers ik raad je ook egt aan om voor nu een 180 liter te halen want dit gaat vroeg of laat fout! Groetjes jessica
 

Terug
Bovenaan