Wat is er nieuw

vissen in filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Ik heb dus wel een erg vreemd probleem 😛

Mijn vissen raken op de een of andere manier binnen in mijn filter
Ik heb echt geen flauw idee hoe

Deze week kijk ik naar mijn vissen en zag dat er een roodneuszalmpje ontbrak
Ik heb het al vaker meegemaakt dat er en vis gewoon "verdween" , dus ik dacht jammer, maar ik heb er nog 11
Nu gaf ik mijn vissen te eten en telde ik er maar 9

Ik dacht , ik zie nergens een dode vis en ze doen het allemaal goed dus ik kijk eens in mijn filter
En ja hoor , er zaten 3 roodneuszalmpjes in (levend 🙂 )

Zijn er mensen met hetzelfde probleem als mij?

Het is een ingebouwde juwel filter
Langs de kant van het glas zit er een gaatje , maar daar kunnen ze onmogelijk door
ook langs onder kunnen ze er niet in want het is helemaal dicht
en langs boven ligt een deksel met 1 klein gaatje in
verder zijn er ook een paar rasters , ma die zijn te dun voor de vis om erdoor te kunnen

Waar zit de vis dan in? In het bedeelte met de sponzen, of die met de pomp?

het is nog een oude juwel

dus ze kunnen dus naar allebei zwemmen

Kun je geen witte filterwatten voor de openingen leggen?
Dan weet je tenminste zeker dat ze daar niet doorheen zijn gegaan.
Je kunt ook een camera voor het aquarium plaatsen, en dan kun je zien waar de vissen naar binnen gaan.🙂

Maar dat kan je toch niet bovenaan aan de rasters hangen? Dan kan het water niet meer naar binnen.
Het water kan toch door de witte filterwatten?😉 (Ik bedoel die witte dingen die je bovenop alle sponzen legt in een juwel filter;))

Even schetsen waar je dat dan precies bedoeld.
juwel-filter-bioflow-30-m-600-l-h.jpg
Op deze twee plaatsen?

Even schetsen waar je dat dan precies bedoeld.
Bekijk bijlage 3316 Op deze twee plaatsen?
Ja, dan weet je tenminste zeker dat ze daar niet door kunnen. Als er dan toch nog vissen inzitten, dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken. En als er nu nooit meer een vis inkomt, is het mysterie opgelost😉

Zou er bovenaan dan nog wel genoeg water doorgaan? Daar heb ik toch wel mijn twijfels over.

Daar heb je wel een punt, maar dat spul laat toch ook voldoende water door als het bovenop de sponzen ligt. Dus waarom zou het op een andere plek minder water doorlaten😉
We zullen het zien, denk ik😀

juwel_intern_filter_volgorde_inhoud.jpg
Ziehier, de Bioflow pompt het water door. Maar ik denk niet dat er nog voldoende water naar binnen kan stromen als je er een filterwatten voor gaat binden.

Je kunt ook een camera voor het aquarium plaatsen, en dan kun je zien waar de vissen naar binnen gaan.🙂

haha is me iets te duur 😛
Maar watten brengt met op een idee
ik heb fijn vliegengaas dat ik eraan kan vastmaken 🙂 Maar hoe zou ik dat dan doen?

en die foto is inderdaad mijn filter, mijn visjes zaten boven het witte sponsje

wel, ik kan de filter er niet uit halen 😛

Eerst eruit zagen en opnieuw erin kitten.

Tis wel wat gedoe allemaal :zwaai:

Raar dat Juwel al zolang zulke vissenvallen als filter in de bakken blijft plakken. Dit moet je toch voorzien als aquariumbouwer...

Ja en nee.

Er zijn weinig interne filters zo goed als die van juwel. mensen klagen er vaak over maar ze doen wel hun werk.

Maar als dingen als dit gebeuren zijn ze weer heel vervelend.

En het is ook een geld verdien tactiek.
Je koopt hun aquaria + filter. en dus ook hun filtermateriaal :!

Raar dat Juwel al zolang zulke vissenvallen als filter in de bakken blijft plakken. Dit moet je toch voorzien als aquariumbouwer...

ja daar heb je inderdaad een punt...

Maar ik vind het vreemd want ik heb er ook al eens een zwaarddragervrouwtje aan verloren , en hoe dat die daar is in geraakt vind ik nog raarder want die zijn wel een stuk groter dan en vooral dikker dan een roodneuszalmpje

Eerst eruit zagen en opnieuw erin kitten.

Tis wel wat gedoe allemaal :zwaai:

Ik ga eens kijken wat ik nog heb liggen om het af te dekken en anders zal ik het er inderdaad moeten uitzagen :/

Ik heb hetzelfde filter. Ik heb er nog nooit een vis in gehad...

Groeten Leopard

gek ... misschien zit er onderaan een gat in ofzo, ik ga morgen eens kijken

Ik heb hetzelfde filter. Ik heb er nog nooit een vis in gehad...

Groeten Leopard

Dat zal hier ook niet snel gebeuren maar dat ligt meer aan mijn keuze qua vissen dan aan het filter. Veel mensen starten met levendbarende vissen, jongen zullen makkelijk dit filter inkomen maar er niet zo makkelijk weer uitkomen. Dode jongen in een filter lijkt me ook meer belasting voor het water, schoner zal het er niet op worden in ieder geval.

Als het helemaal een waardeloos filter zou zijn dan had ik of deze bak niet gekocht of het filter eruit gesneden, maar ik zie echt wel een paar minpunten bij deze filters.

ja daar heb je inderdaad een punt...

Maar ik vind het vreemd want ik heb er ook al eens een zwaarddragervrouwtje aan verloren , en hoe dat die daar is in geraakt vind ik nog raarder want die zijn wel een stuk groter dan en vooral dikker dan een roodneuszalmpje

Ik ga eens kijken wat ik nog heb liggen om het af te dekken en anders zal ik het er inderdaad moeten uitzagen :/

Waarschijnlijk toch op het filter terecht gekomen en met pech via de bovenkant erin geraakt.

wel raar, zo 3 op een week dan
is dat niet te toevallig ?

Ik had toevallig de eerste deze week ook een juwel binnenfilter, was een neontetra en was te groot om door de roosters te zwemmen, ik vermoed ook er via de bovenkant ingekomen, hoe knap dat ook is. Ik ga aan de binnenkant van de deksel een gaasje monteren zodat ze er niet meer van bovenin kunnen springen. maar zoals je zegt is 3 in de week wel veel

Zou dat gat er niet met een reden zitten in dat dekseltje?

Ik heb het deksel er niet eens op liggen. En inderdaad, nu je het zegt, wel eens jongbroed black molly's in het filter gehad. Deze zwommen boven de filterwat. Ik heb toen de filter inhoud omhoog getild en de visjes de bak in gemikt. Dit jongbroed was klein genoeg om door het bovenste rooster naar binnen te zwemmen.
Een neon heb ik er nog nooit in gehad.

Groeten Leopard

zit het filter nog goed in de hoek geplakt? Want aan de zijde tegenover het uitstroombuisje zit ook een opening in het filterhuis, maar normaal gesproken tegen het glas geplakt. Bij mij is daar ruimte ontstaan, misschien bij jou ook (voldoende voor een vis?)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan