Wat is er nieuw

Vissen in het filter!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dieudonnée
  • Startdatum Startdatum
D

Dieudonnée

Guest
[font]Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik heb een dringend probleem met de Juwel Bioflow 3.0 die ingebouwd zit in mijn Juwel Lido 120. Het filter zit vast in de bak.
De ombouw van het filter bevat twee roostertjes: eentje bovenaan (zichtbaar vanaf de voorkant van het aquarium), eentje onderaan (zichtbaar vanaf de zijkant van het aquarium). Nu kan ik bijna dagelijks visjes en vuurgarnaaltjes uit het filter 'vissen'. Het rooster bovenaan had ik al afgedekt met filterwatten, maar ze blijken dus ook via het rooster aan de onderkant van het filter naar binnen te zwemmen. De ruimte is er erg beperkt: je kunt er met het allerkleinste visnetje niet in. De vissen zijn dus echt ten dode opgeschreven als ze daar in zitten. Zo ben ik inmiddels al verschillende vissen en garnalen verloren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit rooster toch qua opening kan verkleinen, zonder dat ik het functioneren van het filter ga beperken? Filterwatten aanbrengen aan de binnenkant gaat nauwelijks, of blijft vervolgens niet zitten.. Ik durf ook niet zomaar gaas of geplastificeerd gaas te gebruiken om ervoor te zetten, omdat ik bang ben voor metalen in het water....

Dank jullie wel alvast voor jullie hulp![/font]

846548_0_82_img_20150125_213429180_hdr_1.jpg
[/img]

Geplastificeerd gaas kan trouwens prima, dat onmeetbaar weinige ijzer wat het afgeeft is alleen maar goed voor de planten..

WElkom op het AF, Dieudonnee (moeilijke naam zeg).

Dat garnalen ten dode opgeschreven zijn? Waarom. bak vol met eten voor ze.
En stromend water.

Maar , kijk voor fijnmazig netje, Dat vuil er nog door kan.
Of een grove spons aan de binnen-buitenkant.

Garnalen gaan meestal expres in het filter zitten 🙂 Kunnen ze lekker veel eten vinden.

Misschien kun je er een gaasje voor kitten? Moet wel al het water eruit.

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik ga eens kijken of ik er iets van een netje voor kan plaatsen ofzo.. of inderdaad een pantykousje of geplastificeerd gaas.... Ik ga ermee aan de slag en laat jullie weten wat het geworden is!

Nogmaals dank voor jullie tips!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan