"Vissen mensen" op marktplaats


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Ik ben al geruime tijd actief bezig met de hobby. Met enige regelmaat koop en verkoop ik spulletjes op marktplaats. Nu valt mij op dat het zeer regelmatig voor komt dat mensen die iets voor hun aquarium komen kopen niet of heel laat komen opdagen.

Opvallend vind ik dat dit eigenlijk alleen gebeurt met vissendingen. Bij andere artikelen worden de afspraken altijd na gekomen.

Zal dit gewoon toeval zijn? Of kan ik concluderen dat het in de vissenwereld eerder de regel dan de uitzondering is?

Wat zijn jullie ervaringen met de hobby en marktplaats?
 
Ik kan gelukkig jouw ervaring niet delen, ook voor vissendingen komen mensen netjes op tijd en houden ze zich voornamelijk aan de gemaakte afspraken!
 
Hier heb ik het vorig jaar ook meegemaakt dat men niet kwam opdagen of bij aankomst een andere bak zag staan en die voor dat geld wilde mee hebben. Ook waren de biedingen bedroevend vaak dus ja ik werd er vaak niet vrolijk van.
 
ik heb die ervaring ook niet , maar ik heb meestal kleine dingetjes die opgestuurd kunnen worden en dat maakt mischien het verschil
 
Nou ook bij andere spullen is het huilen met de pet op
Niet komen of bieden en bij akkoord niets meer laten horen :madd:
ben hier zo ver of het gaat naar de stort/afval bak of maak er een ander blij mee. :giggle:
marktplaats nee bedankt verspilde moeite soms werkt een kaartje in de winkel nog beter.;)
 
Nou ook bij andere spullen is het huilen met de pet op
Niet komen of bieden en bij akkoord niets meer laten horen :madd:
ben hier zo ver of het gaat naar de stort/afval bak of maak er een ander blij mee. :giggle:
marktplaats nee bedankt verspilde moeite soms werkt een kaartje in de winkel nog beter.;)

Ja maar met levende dieren vind ik dat zielig haha. Maar inderdaad het is echt treurig gewoon. Ik laat ook al niemand meer binnen aangezien ze zo raar doen soms. Al voor corona niet...
 
Ja maar met levende dieren vind ik dat zielig haha
levende dieren hier worden zeker niet weg gedaan
Kreeg de kans niet gelijke ruzie met de parlement hier :devilish::eek:;)
 
Vervelend dat je deze ervaringen hebt zeg. Ik herken mijzelf hier niet in. Ik heb hele goede ervaringen met Marktplaats en deze prachtige hobby. Ik verkoop met kleine regelmaat wat plantjes of andere dingen die hobby-gerelateerd zijn. Dit gaat eigenlijk altijd wel goed. Ik heb ook minder goede ervaringen op Marktplaats hoor, maar die zijn nooit met aquarium gerelateerde (ver)kopen geweest. :petjeaf:
 
Ik heb zelf nooit problemen dat ze nooit opkomen dagen. Als de afspraak er staat dan komen ze keurig op tijd, en meestal sturen ze nog een bericht dat ze paar min later zijn.

Wel heb ik de laatste tijd dat men bieden en dan geef je aan akkoord te zijn en lezen ze het wel maar reageren ze niet meer. Dan denk ik bied dan niet.

Maar goed het is wat het is.
 
Ik heb maar eenmalig iets van Aquarium spullen verkocht en dit ging via Post.
Verder zie ik dit oom bij kinder kleding en spullen.
Niet komen de op afgesproken tijd of te laat.

Denk eerder dat dit aan de persoon licht
 
Ik heb zelf nooit problemen dat ze nooit opkomen dagen. Als de afspraak er staat dan komen ze keurig op tijd, en meestal sturen ze nog een bericht dat ze paar min later zijn.

Dat komt vast omdat ze je kennen en weten wat er gebeurt als ze niet of te laat zijn :DD :DD ;)
 
Misschien de omgeving ook... Het niet komen opdagen vind ik wel echt bizar irritant. Zit dan voor niks thuis te wachten. En die arme visjes zijn dan uitgevangen voor niks.
 
Misschien de omgeving ook... Het niet komen opdagen vind ik wel echt bizar irritant. Zit dan voor niks thuis te wachten. En die arme visjes zijn dan uitgevangen voor niks.
Als John wat heeft besteld bij je, komt hij wel op dagen maar het duurt even een paar dagen.
Dus dan weet je het vast.
 
Ik probeer zoveel mogelijk te verzenden. Heb al regelmatig meegemaakt dat mensen gewoon niet komen zonder iets te laten weten of pas op het laatste moment. Met name dat niets laten weten vind ik uitermate storend, kleine moeite toch?
Met verzenden heb ik er niet zoveel last van. Maar bij een heel aquarium bijv. wordt het al lastig. En de biedingen zijn inderdaad vaak lachwekkend. En in sommige gevallen gooi ik het dan nog liever weg of geef het gratis weg aan iemand anders.
 
ik vind die review methode ook heel goed werken. Zo kan je een beetje een inschatting maken hoe iemand is
 

Terug
Bovenaan