Wat is er nieuw

vissen niet naar hun zin meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rdebruijne
  • Startdatum Startdatum
R

Rdebruijne

Guest
Mijn vissen blijven allemaal een beetje onder in de bak zitten en zijn niet heel actief. Geen verdere tekenen van ziektes lid. Lijkt of ze het niet naar hun zin hebben.

Het visbestand heb ik de afgelopen verminderd om deze vissen meer rustxen ruimte te geven maar het is er niet beter op geworden. Met meer vis was iedereen actiever.

Waterwaarden:
PH 6.8
Kh 5
No3 15
Po4 1,,5
No2 0
Nh4 0

100x40x40

Let niet op de lelijke spraybar. Moet ik nog eens een doorzichtige buis voor vinden.
IMG_20150114_203502932_zps8003648c.jpg

eP4eOA7oUTeulK3C0XCETb6dBljpEbL7.jpeg
 
De foto werkt niet op deze manier. Je zal hem op een of andere manier ergens naar moeten uploaden, zie bv : http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307

OK, nu dus wel 😉

Wat me nu opvalt is de lichte bodem. Veel vissen voelen zich dan niet echt op hun gemak. In de vrije natuur zijn ze dan goed zichtbaar voor vijanden van boven, bv vogels. Wat drijfplanten doen dan wonderen

Over welke vissen gaat het overigens ???
 
Foto werkt nu wel. Het is een indicatie van de beplanting en inrichting. Mocht het daar mee te maken hebben. Ze zitten links en rechts Russen de planten.

De verlichting is 2x 30w tl (840 en 865)
 
Dan nogmaals de vraag : welke vissen zijn het, mijn vergrootglas is stuk 🙂
 
Ik denk dat je meer/betere schaduwplekken moet cre�ren. Zullen je vissen op prijs stellen en laten zich dan meer zien.
 
Ik heb een visbestand van:
5x roodkopzalm
8x rauwtetra
Koppel apistogramma cacatuoides
Siamese algeneter
Peckoltia vitatta
 
Probeer dan in ieder geval eens wat drijfplanten zoals ik al gezegd heb, en als het enigszins mogelijk is een donkere bodem. Dat laatste is natuurlijk vrij rigoureus omdat je dan je hele bak op zijn kop moet gooien
 
Welke vissen had je er hiervoor nog bij zitten?

Aquavisie heeft het over drijfplanten waardoor de dieren zich veiliger kunnen voelen. Dat kan net zo werken als er juist een echte oppervlaktebewoner bij zit, bijvoorbeeld bijlzalmen. Dat is dan voor de andere vissen ook een teken van veiligheid.

Overigens: rouwtetra's zijn volgens mij sowieso visjes die graag in kleine groepjes tussen de planten hangen.

Heb je iets van holletjes voor je Apistogramma's en je Peckoltia?

~ Ivo
 
Er zaten kardinaal(12) en keizer tetras(4) bij.
Ook meer apisto mannen(5mannen op 1vrouw), beaufortias en garnalen. Het was een vrij volle bak.
 
Ik heb een paar verstopplekken. Holle steen en hol kienhout (zie foto)

De peckoltia zit altijd in het kienhout en komt af en toe naar buiten.
 
Ik zou er ook nog een paar roodkopzalmpjes bij doen...
Ik gebruik expres geen spraybar...omdat roodkopjes graag tegen de stroming in zwemmen 🙂
corydoras panda's (minimaal 6 stuks) zou ook niet misstaan denk ik.
Ik zelf heb een leigrijze bodem
 
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik zal eerst proberen dmv stukken PVC pijp om de tl buizen wat plaatselijke schaduw te cre�ren. Ik denk dat drijfplanten niet nodig zullen zijn als de valisneria gaat groeien. De bodem is vrij licht maar niet heel licht. Het is filterzand en komt op de foto lichter over dan dat het is.

Vissen eten goed overigens.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan