Vissen nippen CO2


P

Pearly

Guest
Ik heb laatst een oude gistfles van 5 liter voorzien van het bio diesel CO2 recept.
Als diffusor heb ik de onderkant van een accuwaterfles gebruikt en geeft de CO2 prima af aan het water, alleen ben ik nu van 2 apistogramma's agazizi's afgekomen doordat men een nip van het CO2 onderaan het bakje nam. Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat de bel niet aangetast word?
 
Bij ieder omgekeerd bakje kan een vis door in de bak te zwemmen zeg maar bij die bel terecht komen. Ik heb nog nooit gehoord dat ze van 1 hap doodgaan. Maar ja eens moet de eerste keer zijn dat ik dat dan hoor.
Maar weet je zeker dat dit de oorzaak is van hun dood??
Lijkt me bijna sterk dat beide vissen dat doen en doodgaan. Ik zou zelf bijna denken dat er iets anders niet goed is in je waarden.

Maar goed zoals ik al zei is het wellicht mogelijk, alleen heb ik er nog nooit van gehoord. Dus ik hoor graag wat anderen hievan vinden.
 
Ik heb ook Bio CO2 met een omgekeerd bakje en ik zie ze hier ook wel eens een keertje aan nippen, maar of ze daar echt van doodgaan dat weet ik toch niet. Dan waren ze hier al allemaal dood denk ik.
 
Ik riek richting de CO2-nip doordat ik de apistogramma's gisterenmorgen nog in de buurt rechtsboven van de bak met de CO2 input zag verblijven. Het moet haast de nip zijn hoor..mijn waterwaarden zijn verder prima.
No2 0
No3 20
Ph 7.5
Kh 7
GH 14
Po4 0,5
Gasschuw zou ik er in mijn opinion lichtelijk wel van worden...
 

Terug
Bovenaan