Vissen plaatsen

  • Onderwerp starter Mitchell Reimann
  • Startdatum

M

Mitchell Reimann

Guest
kan een Kempvis koppel bij een dwerg goerami’s koppel? Want ik heb al een dwerg goerami koppel maar wil er nog een kempvis koppel bij doen, maar gaat dat hoed samen of word dat vechten?
 
uit mijn eigen ervaring ging mijn kempvis helemaal met niks samen. deze was zo agressief dat hij alles aanviel wat hem niet aanstond. maar dat kan natuurlijk liggen aan de grootte van de bak. dus misschien wat meer info is handig.
 
Ik zou het niet doen want de Betta verlangd rustige medebewoners en de Gourami zit in dezelfde laag. Of een koppel überhaupt kan hangt af van het formaat van je bak dus ook hier moet je rekening mee houden.
 
Dan zet je 2 vissen op de zelfde waterlaag bij elkaar en alle bij zullen gaan domineren, dus vechten is zeker niet uitgesloten.
 
Het is wel relatief natuurlijk. Als je een bak van 2 meter hebt denk ik dat het wel goed gaat. Heb je een kleine bak dan zou ik het niet doen. Beide zijn territoriale oppervlakte bewoners en niet echt lieverdjes. Afhankelijk van de karakters kunnen ze dan inderdaad gaan vechten.
 
En als een van beide een schuimnest zou gaan maken dan zijn denk ik de rapen helemaal gaar. Maar hoe groot is deze bak eigenlijk?
 
Bak is 40x40x50 dus als ze dan in dezelfde waterkaraf gaan zitten dan gaat het hem ook niet worden helaas dus dan kijk ik wel verder voor andere vissen die in een andere laag zitten zoals antennebaarsjes kunnen die wel dan?
 
Nope! Zijn geen beginnersvisjes!
Jouw bakje is klein en ik schat in dat het bakje nog niet lang draait ;)
Probeer eerst eens zo'n bakje stabiel te laten draaien voor een half jaar en dan eens kijken om iets toe te voegen
 

Terug
Bovenaan