Wat is er nieuw

vissen schuren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Manouk
  • Startdatum Startdatum
M

Manouk

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een 80 cm bak met een aantal platys en een trio guppen en 3 Aziatische waaierhandgarnalen. Sinds gisteren schuren een paar plaatjes. Aan de vissen zelf is niets te zien, ze knijpen alleen licht met hun staart wat kan er met ze aan de hand zijn?
 
Lijkt mij je waterwaardes? ik heb van horen zeggen dat het aan je nitriet kan liggen. Ik zou je adviseren om een deel van je water te verversen en het laten testen.
(ben zelf ook beginnende aquariaan maar water verversen kan nooit kwaad!)
 
Mijn nitriet is 0, maar ik meet met strips, ik ga waarschijnlijk zo inderdaad wat water vervversen
 
dat zou ik zoizo doen, ook zou ik op reactie wachten van een meer ervaren aquariaan waar het aan kan liggen. ik hoop dat het goed komt!
 
Ok, iig heel erg bedankt!!
 
Je kan inderdaad beter 50% water verversen. Wel zo snel mogelijk. Staan de schubben van de vissen uit? Dat ze met de staarten en vinnen knijpen is wel een teken dat ze zich niet prettig voelen. Als je kans ziet zou je morgen bij de dierenspeciaalzaak je water kunnen laten testen.
 
Ik heb gisteren water ververst, en ik denk dat ik vandaag ook m'n water ga laten testen. De schubben van de vissen staan niet uit, wel schuren nu ongeveer alle vissen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan