vissen uitvangen lukt niet. Tips?

E

erik100

Guest
Goedenavond allemaal,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik had een behoorlijke (kweek) groep endler red scarlets. Omdat ik besloten heb van de bak toch een meer algemene bak te maken ben ik alle endlers uit gaan vangen en naar de ad gebracht.

Helaas zijn er twee zeer achterdochtige dames die onmiddellijk wegduiken als er beroering is. Ik krijg ze niet te pakken (bak is redelijk begroeid, ook wat hout etc dus voldoende schuil mogelijkheden)

Ik heb al twee dagen twee netjes in de bak hangen in de hoop dat ze er aan zouden wennen, maar helaas.

Ook van zo'n drijvend kweekbakje een val proberen te maken ( gat erin, voer erin) maar helaas, alleen (veel) garnalen die ik vang.

Ik kan alleen nog een haakje met aas bedenken, maar dat wil ik niet..

Wie heeft tips om de dames toch te pakken te krijgen?

Dank en groet,

Erik

Ps bak is 60 cm, overige bewoners 3x gertrudae en zeer veel japonica/vuurgarnaal
 
Met deze glazen klok lukt dat vrij goed ;)

349738luc_0_82_012.jpg
 
Hoi Luc,

bedankt voor je snelle antwoord! Op google had ik ik idd al afbeeldingen van zo'n ding zien staan.
Hoe werkt zoiets?

Groet Erik
 
Bak is 60 cm???
Dan Groot net,p maat breedte en hoogte bak.
Verdeel dan de bak.
 
erik100 zei:
Hoi Luc,

bedankt voor je snelle antwoord! Op google had ik ik idd al afbeeldingen van zo'n ding zien staan.
Hoe werkt zoiets?

Groet Erik

Op het dunne uiteinde je duim houden, dan de klok helemaal in het water houden maar op zo'n danige manier dat er lucht in de klok blijft, deze doe je nu richting de vis en laat de vis stilletjes in de klok zwemmen, je laat de duim los van het uiteinde en de lucht zal langs daar ontsnappen, deze zuigt de vis voor een gedeelte mee in de klok.

Voor grotere vissen gebruikte ik dit hieronder, moet je wel wat meer geduld mee hebben maar succes is verzekerd.
Je kan deze zo groot of klein maken dat je wil, alleen moet je glas zwaar genoeg zijn zodat hij uit zichzelf kan neerklappen ;)

288452luc_0_81_aquarium_afstand_1578.jpg


483538luc_0_81_aquarium_afstand_1579.jpg


397443luc_0_81_aquarium_afstand_1581.jpg


623945luc_0_81_aquarium_afstand_1582.jpg
 
Hoi Kees,

dank voor je reactie! Deze had ik via google idd ook al gezien, vandaar mijn poging met het drijfbakje.

Ik ga hem zeker proberen, morgen eens een petflesje ergens scoren.

Ook de anderen dank voor de reacties!!

Groet Erik
 
Botia,

dank voor de waarschuwing! Enkel endler/gertrudae en garnalen hier, maar zal het het voor de zekerheid alleen proberen als ik er bij ben.

Dank en groet!
 
Doorgesneden fles met voer .
http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... jke-manier

Dit werkte top! Kees enorm bedankt, ik heb binnen het uur beide dames gevangen, terwijl ik het afgelopen weekend er behoorlijk wat vruchteloze uren in heb gestopt.

Zeer veel dank!

groet erik
 
Mooi dat het bij jouw ook werkte ,ik was inderdaad ook verbaasd hoe makkelijk het gaat met die fles.Scheelt echt een hoop stress
 
Werkt inderdaad, alleen opletten dat er geen stress ontstaat in de fles. Heb dit ook gebruikt om guppen in te lokken, werkte prima, tot er een ancistrus in verzeilde en ik dit pas na een poosje opmerkte. Gevolg, veel slachtoffers.
 
willy99 zei:
Werkt inderdaad, alleen opletten dat er geen stress ontstaat in de fles. Heb dit ook gebruikt om guppen in te lokken, werkte prima, tot er een ancistrus in verzeilde en ik dit pas na een poosje opmerkte. Gevolg, veel slachtoffers.

Het werkt inderdaad wel, je zou er moet bij blijven op dat moment om geen slachtoffers te hebben.
Wat erg dat je slachtoffers hebt gehad, toch niet te veel, hoop ik.
 
Terug
Bovenaan