Wat is er nieuw

vissen vallen elkaar aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Evaliene
  • Startdatum Startdatum
E

Evaliene

Guest
hallo
ik heb gister een beetje onvoorbereid 6 vissen in de schoot geworpen gekregen
ik had een goudvis en een sluierstaart heb nu 6 verschillende sluierstaarten erbij gekregen nu wil het zo zijn dat de sluierstaart die ik al had de hele tijd opgejaagd word door 3 van de de nieuw komers en ze duwen tegen de zijkant van de vis aan ik had gelezen dat het met voorplanting te maken heeft? ik weet van alle dieren het geslacht niet helaas
ik wou ze apart zetten maar ik heb geen extra verwarmingselement en ik vind het zielig ik ben wat dat betreft een echte beginneling mijn bak is denk ik groot genoeg weet de afmetingen niet maar is een groot hoek aquarium
groeten Evaliene

Dan zou je natuurlijk even een meetlatje kunnen nemen en de maten kunnen doorgeven, wel zo handig

als we dat in huis hadden gehad had ik dat natuurlijk allang gedaan

Hoi Evaliene,

Gok anders een beetje.. lengte, diepte, hoogte. Hoeft niet op de cm nauwkeurig.
Het is namelijk wel erg belangrijk.
Ik ben geen kenner qua goudvissen/sluierstaarten maar ik weet wel dat voor beide vissoorten geldt dat er voor verantwoorde opvang vrij grote aquaria wordt geadviseerd..

Hallo Evaliene!! :z 🙂
Het achternazitten kan idd op paaigedrag wijzen.
Maar ik kan niks vertellen als ik de afmetingen van je aquarium niet weet 😉
Goudvissen horen niet in een aquarium maar in een vijver,en sluierstaarten in een aquarium van 1M (nog liever 1.20M) en er moet MINIMAAL 50 liter per vis worden gerekend 😉

Neem een krant. Vouw in de lengte.

loop naar de keuken, zitten tegelss? 15 cm? nou. Potloot,pen. 15 cm + 15 cm + 15 cm + 15 cm. 4 x 15 = 60 cm.

Langer, tel dan meer tegels, en noteer.

Je zou natuurlijk ook een velletje papier A4 kunnen nemen. De maten daarvan zijn 210 x 297 mm, dus 21 cm bij bijna 30 cm. Daar kan je dan toch ruwweg mee bepalen wat de maten zijn. Het hoeft niet exact op de mm, een schatting is genoeg

kwa lengte is die langer dan 1,20
kwa diepte ongeveer 40
en kwa water zit die meer dan drie kwart vol

Dat is een prachtige maat!
Alleen voor je normale goudvis zou ik een vijver zoeken.
Die hebben een aquarium van minimaal 250cm nodig.
Ik wil hem wel opvangen 😉
Stuur maar PB als je meer info wil 🙂

7 sluiers en een goudvis is veel te veel voor zo'n bak. Sluiers hebben minimaal 50l. per vis nodig om goed te kunnen groeien. Meer naarmate ze groter worden. Agressie bij goudvissen komt vaker voor als ze te krap behuisd zitten.

Waarom is de bak niet helemaal gevuld?

Waarom heb je verwarming? Goudvissen zijn koudwatervissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan