Wat is er nieuw

Vissen verplaatsen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Noah1996
  • Startdatum Startdatum
N

Noah1996

Guest
Ik heb op dit moment een 100l bak met twee kuhlii pangios, ookwel modderkruipers genoemd, en zie dat de nitriet en nitraat waarden omhoog gaan, ook heb ik een 100l bak met 7 vijfstreepbarbelen, endaarvan zijn alle waardes helemaal in orde, mijn vraag is, kan ik de twee modderkruipers verplaatsen naar de andere 100l bak of gaat dat niet doordat daar helemaal geen nitriet is?
 
Nitriet is giftig voor je bewoners dus een bak zonder nitriet is prima natuurlijk maar je zou van de andere bak ook wat water kunnen verversen.
 
Je kunt ze gewoon verplaatsen en als de nitrietwaarde echt op aan het lopen is, zou ik dat zelfs zeker doen. Nitriet is namelijk giftig voor vissen. Wat zijn de waarden op dit moment dan? En hoelang draait de bak al?
 
Ik zou ze dan maar snel over zetten naar de andere bak die goede waarden heeft.
 
Sorry, ik weet niet zeker hoe hoog de nitrietwaarde is, ik heb het bij een speciaalzaak laten testen en ze vertelden mij dat het te hoog was, ik had moeten vragen hoe hoog maar zeker hoger dan goed is
 
Sinds wanneer draait de bak dan?
 
2 maanden
 
Heb je al water ververst en hoeveel?
 
Ongeveer 1/3 van het water per week
 
Ik heb zojuist de modderkruipers verplaatst, ze zienalleen wel een beetje grauw van kleur, de een had het al, waarschijnlijk door nitriet, en de ander nu ook, dat komt denk ik door de schrik van het verplaatsen en dat de omgeving anders is, ik heb ze wel heel voorzichtig stapje voor stapje verplaatst
 
Komt inderdaad waarschijnlijk door de stress. Trekt vanzelf wel weer bij als ze nu even wat rust krijgen. Goed dat je ze hebt overgeplaatst, dan kun je ook in alle rust de nitrietwaarden weer op pijl krijgen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan