Vissen voeren op vakantie


Nadine Maria

Well-known member
Lid geworden
8 september 2020
Berichten
52
Leeftijd
28
🙋🏼‍♀️ ben ik weer.

Eindelijk is m'n aquarium helemaal op de rit en geniet ik van m'n coridora's, Tetra's en garnalen.
Voor de Tetra's hebben we DuplaRin Colour M en voor de coridora's bodem tabletten.

Nu ga ik over een tijdje twee weken op vakantie. Ik zat al te kijken voor een automatische voeder machine. Echter kunnen hier zo ver ik weet geen bodem tabletten in maar zou het wel gaan voor die voeding voor Tetra's.

Hebben jullie tips hoe ik er eventueel voor kan zorgen de twee verschillende voedingen kunnen worden gegeven? (Iemand regelen die iedere dag langskomt is niet gelukt).
 
Zorgen dat je ze tot je weggaat iets extra voeren. En dan gaat die week zonder wel goed. Ik heb er in de vakantie een voederapparaat op die ik om de dag wat granulaat laat geven. En daar eet alles wel van.

Bij mn andere hobby, gifkikkers, zet ik gewoon een pot met fruitvliegjes op een kiertje. En dan kunnen ze zich prima redden.
 
Als dat granulaat ook op de bodem terechtkomt (ik weet natuurlijk niet wat voor piranha's jouw tetra's zijn ;) ) zullen je cory's zich daar prima mee redden denk ik. Bij mij eten de cory's zelfs vrijwel alleen maar granulaat. En zoals hierboven al gezegd is, kunnen je vissen als het moet wel even zonder eten. Dus het komt hoe dan ook wel goed.
 
Het grootste gevaar is tijdens zo'n periode eerder overvoeding dan ondervoeding.
 
Grasslin rondomatic kan je gewoon voor elke dag een hoeveelheid voer. Ook tabletjes als die passen in stoppen
 
Ik heb de duplamatic voerautomaat, kunnen ook tabletten in. Werkt heel fijn, met de verschillende vakjes kun je afwisselend voeren.
 
Goed doorvoede vissen kunnen prima 2 weken zonder voer. Is de meest veilige optie.
 
Ik zou gewoon voor een voederautomaat gaan kijken. Er zijn er al genoeg genoemd die prima werken.
Ook is het ideaal als je niet op vakantie bent en je er bijvoorbeeld 3 x een kleine portie mee kan geven op 1 dag ipv 1 x een groot portie.
 

Terug
Bovenaan