Vissen voor 1,5 meter aquarium


Jordy1994

Member
Lid geworden
23 augustus 2019
Berichten
23
Leeftijd
29
Beste forumleden,

Komend weekend gaan we de nieuwe bak van 1,5 meter lang inrichten. Inmiddels zijn we ook aan het nadenken over het visbestand.
Er komen in ieder geval 6 maanvissen in. Daarnaast willen we uit de bestaande aquaria vijf roze tetra's, een borstelneus harnasmeerval en twee geel gekleurde L nummers. Daarnaast willen we een ramirezi haren gaan houden. Is dit zo voldoende voor deze afmeting of kunnen er nog meer vissen in?
 
Die gele L-nummers zou je de l144 ancistrus voor kunnen doen, heb je in 2 varianten, met korte vinnen en met sluiervinnen, overigens is een borstelneus harnasmeerval een ancistrus en valt ook onder de noemer L-nummer, en van de ancistrusfamilie zijn er tientallen soorten bekend, dus welke borstelneus wil je dan? (tip van mij gratis en voor niks, kijk eens op www.planetcatfish.com daar staan heel veel ancistrussoorten)
 
Dat is een prima bestandje, maar ik vraag me af hoelang ramirezi's het vol zullen houden in een gezelschapsbak.
 
@Nicolientje-W ik denk dat je het verkeerd gelezen heb. De drie L nummers zwemmen reeds in twee kleinere aquaria en gaan over naar de nieuwe grotere bak.

@JelleG hoe bedoel je? We zijn van plan om een man met twee of drie vrouwen te houden. Dat moet toch gewoon kunnen?

Weet trouwens iemand of roze tetra samen kunnen met maanvissen? Worden ze niet als prooi gezien?
 
Mikreogeophagus ramirezi is naar mijn idee niet heel erg geschikt als harem en wat sterker koppel vormend.
Een betere optie zou naar mijn idee een harem van een apistogramma soort zijn. Zelf heb ik in mijn 130x50x50wh een groep Apistogramma hongsloi (waarschijnlijk 2m/4v) en deze vertonen leuk gedrag naar elkaar.

Voor de tetra's, zolang het niet in de bek past gaat het prima, dus dat kan wel kijkende naar de bouw (als het hier gaat om de Hyphessobrycon rosaceus)
 
Bedankt voor de tip. Een ramirezi koppel zou dus wel kunnen? En anders een apistogramma. Zou de borelli passen of kan ik beter voor een andere ondersoort kiezen?
 
De mikrogeophagus ramirezi is van zichzelf al een erg gevoelig visje, welke je het beste in een speciaalaquarium houdt. Verder is er erg veel slechte nakeek die het vaak nog geen maand volhouden. Ook zijn het redelijk agressieve vissen. Wat. Een beter optie zou zijn is de mikrogeophagus altispinosa: deze heeft iets minder kleur, wordt iets groter, makkelijker kwa waterwaarden (ramirezi is erg lastig: ph5-6 kh0-4, zo min mogelijk nitraat),even leuk gedrag en goed in een groepje te houden.
 

Terug
Bovenaan