Vissen ziek?


B

Bulder

Guest
Hallo,

Ik merk sinds een aantal dagen dat een aantal van mijn vissen bijzonder gedrag vertonen en ben bang voor ziektes.

Een neontetra had op de vinnen een beetje wit (geen foto)
Corrydassen gaan af en toe schuin over de grond, alsof ze langs de bodem schuren.

Dwerggoerami vrouwtje lijkt iets aan der kiewen te hebben. Zie foto.

289338_0_82_foto.jpg





Ik heb sinds een aantal weken een andere buitenfilter. Het is een Juwel 125.

Vissenbestand:

8 neontetra
honinggoerami's, paartje
dwerggoerami's, paartje
antennebaarsjes, paartje
ancisutrus
3 corydoras sterbai (zijn er 2 dood)


Ik hoop dat iemand weet wat het is en wat ik er aan moet doen.
 
weet je je waterwaardes? Hoe lang draait de bak? Hoe vaak en hoe ververs je?
Gaat dat goed in zo'n kleine bak 3 koppels???
En de neontetra had of heeft wat wit??
Hebben de cory's ook rare plekjes?
 
Was dat filter goed ingedraait?

Was dat met het wisselen goed gegaan?
Kan Nitriet zijn.
Corrydassen gaan af en toe schuin over de grond, alsof ze langs de bodem schuren.
Water verversen. 50 %.
 
Zojuist mij water naar de LFS gedaan om te laten testen.

Ik heb nu mijn oude filter er weer even bijgezet omdat ik het gevoel had dat die buitenfilter niet sterk genoeg was. Bij de spraybar zit behoorlijk wat stroming maar bij het zuigende gedeelte zie ik naar mijn idee te weinig gebeuren. Maar dit zou niet moeten kunnen volgens mij omdat het een gesloten systeem is.

Verversen doe ik met regelmaat (3 keer per week). Ik heb een andere bak maar heb de bodem, water en filter overgezet dus zou niet zo uit moeten maken toch?

Met die drie koppels gaat dat wel prima. Kijken niet echt naar elkaar om. Mannetjes zitten wel bij alle koppels de vrouwtjes fel achterna.

Ik heb die neon tetra die ziek leek heb ik dood gemaakt en weggegooid (klinkt hard maar leek mij beter).
 
Water waarden waren helemaal prima, geen nitriet of andere rare waarden. Ik wilde eigenlijk een een corydorassen erbij halen maar misschien toch nog even wachten? Of slaat dat nergens op?
 

Terug
Bovenaan