Wat is er nieuw

Vissen zwemmen filterbak in (home40)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ilcila
  • Startdatum Startdatum
I

ilcila

Guest
Hallo allemaal, sinds enige tijd zijn we onze Superfish Home40 bak aan het opstarten.

Twee weken geleden hebben we er een aantal Kardinaaltetra's in gedaan. Echter zien we dat deze vissen telkens de filterbak (omhulsing filter/verwarmingselement) in zwemmen en er daarna niet meer uitkomen.

Gevolg is dat ze bij eerste schoonmaak boven komen drijven. Filter staat op laagste stand.

Iemand dit vaker meegemaakt en/of een oplossing?

Je kardinaal tetra's zitten wel te klein in jouw vakje

ilcila zei:
Hallo allemaal, sinds enige tijd zijn we onze Superfish Home40 bak aan het opstarten.

Twee weken geleden hebben we er een aantal Kardinaaltetra's in gedaan. Echter zien we dat deze vissen telkens de filterbak (omhulsing filter/verwarmingselement) in zwemmen en er daarna niet meer uitkomen.

Gevolg is dat ze bij eerste schoonmaak boven komen drijven. Filter staat op laagste stand.

Iemand dit vaker meegemaakt en/of een oplossing?

Een oude panty spannen over de gaten waar ze in kunnen?

Je kardinalen zitten inderdaad wel een beetje krap. Beter is het om ze vanaf 80cm aqua lengte te houden.

Heb je de waterstand boven dat huis/compartiment uit misschien of gaan ze door de spijlen??
Ik had dit met de garnalen ook via die spijlen. daarom heb ik uiteindelijk de bak weg gedaan.
Verder leuke bakjes om te zien maar erg vervelend filtercompartiment wat erin zit.
Is ook lastig af te dichten vind ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan