Wat is er nieuw

Vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tropischevisjes
  • Startdatum Startdatum
T

Tropischevisjes

Guest
Kan iemand ons helpen of advies geven.
Onze vissen doen het heel goed in het aquarium over het algemeen, maar soms zit er een vis tussen die op de bodem gaat zitten en wankel zwemt soms duurt dat n dag en zwemt hij dan weer gewoon rond en soms gaat die vis dan dood. We hebben een juwel 180 vision en die staat nou om en nabij anderhalve maand aan. Er zitten 2 geestvissenin en verder dwerg gourami’s en normale gourami’s in. We hebben een test set en daar kwam uit dat er te weinig co2 in het water zat dus hebben we daar spul voor gehaald en sinds we dat spul in het water doen zijn de planten snel gaan rotten. Heeft er iemand tips of advies voor ons

zou fijn zijn als je ons iets meer info geeft zoals onderstaande vragen:

- Wat zijn je waterwaardes?
- is dit gemeten met druppel of strip?
- Wat is je verversbeleid?
- Heb je een totaal foto van je aquarium?

Geestvissen...
Zwarte geest mesvissen wss?
Dat zijn predatoren die jagen met electrische pulsen. Ze dienen in groep gehouden te worden, eten vrijwel enkel levend voer en worden meer dan 40cm...

Ik gok --en hoop-- dat met geestvissen glasmeervallen bedoeld worden? :DD Of in elk geval, dat bleek de vorige keer toen iemand ze zo noemde. We moeten er toch eens achter zien te komen welke LFS deze namen de wereld in helpt. 😂

We hebben een juwel 180 vision en die staat nou om en nabij anderhalve maand aan.
Hoe lang nadat het aquarium gevuld is zijn de vissen erin gezet? En hoe onderhoud je je filter? Dit als aanvulling op de goede vragen van @Ancistruz.

Aan een tekort aan (toegevoegde) CO2 gaan in elk geval geen vissen dood.

Oh ja, en heb je misschien een foto van je "normale" gourami's? Afhankelijk van de soort kan dat nog wel eens een (agressie)probleem gaan worden.

Hahaha, die geestvissen was ik. Ik hoop dat het in dit geval ook om glasmeervallen gaat. Wat overigens prachtige vissen zijn, maar volgens mij zijn dat wel scholenvissen en is twee dus wat weinig.

image.jpg
Ik gok --en hoop-- dat met geestvissen glasmeervallen bedoeld worden? :DD Of in elk geval, dat bleek de vorige keer toen iemand ze zo noemde. We moeten er toch eens achter zien te komen welke LFS deze namen de wereld in helpt. 😂

Hoe lang nadat het aquarium gevuld is zijn de vissen erin gezet? En hoe onderhoud je je filter? Dit als aanvulling op de goede vragen van @Ancistruz.

Aan een tekort aan (toegevoegde) CO2 gaan in elk geval geen vissen dood.

Oh ja, en heb je misschien een foto van je "normale" gourami's? Afhankelijk van de soort kan dat nog wel eens een (agressie)probleem gaan worden.
Het zijn zwarte geestvis messenvissen

Hahaha, die geestvissen was ik. Ik hoop dat het in dit geval ook om glasmeervallen gaat. Wat overigens prachtige vissen zijn, maar volgens mij zijn dat wel scholenvissen en is twee dus wat weinig.
Nee het zijn geen glasmeervallen

zou fijn zijn als je ons iets meer info geeft zoals onderstaande vragen:

- Wat zijn je waterwaardes?
- is dit gemeten met druppel of strip?
- Wat is je verversbeleid?
- Heb je een totaal foto van je aquarium?
We meten het water met druppels, de waterwaarde is verder helemaal in orde en we verversen iedere week 1/3 deel van het water

We meten het water met druppels, de waterwaarde is verder helemaal in orde en we verversen iedere week 1/3 deel van het water

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    138.1 KB · Weergaven: 123
Holy cow. Ik weet haast niet waar ik moet beginnen. Met alle respect hoor.

- trichopodus pectoralis (de grotere gourami) wordt veel te groot voor jouw bak;
- ctenopoma acutirostre (de bruin-gevlekte) wordt ook te groot.
- andinoacara pulcher (de blauwe) idem.
- trichopodus trichopterus (de goudgele gourami's linksonder) ook te groot en die worden met het ouder worden veelal agressief. Zowel onderling als naar vissen die ze niet aanstaan.
- phenacogrammus interruptus (de zilverkleurige vis linksboven) hoort ook niet in deze bak en is bovendien een scholenvis.
- de regenboogvis (linksboven, exacte soort kan ik zo niet zien) is ook een scholenvis.
- apteronotus albifrons (de mesvis)........ google eens hoe die leven en hoe groot die worden, en vertel me dan dat dit verantwoord is.

Misschien dat anderen nog meer bijzondere soortcombinaties zien.

Kan iemand ons helpen of advies geven.
Dit kan alleen als je alle hierboven gestelde vragen beantwoordt. Anders kunnen we je niet goed helpen. Dan is het aan jou wat je doet, maar laat je het zo dan loopt dit waarschijnlijk niet zo fijn af...

Tot nu toe krijg ik de indruk dat jullie niet goed voorgelicht zijn over de vissenkeuze en de bakinrichting voor de betreffende vissen. En ik vermoed dat het hebben draaien van de stikstofcyclus ook niet bovenaan het lijstje heeft gestaan toen de vissen werden gekocht.

Laatst bewerkt:
- apteronotus albifrons (de mesvis)........ google eens hoe die leven en hoe groot die worden, en vertel me dan dat dit verantwoord is.
Oh wow, wat een aparte keuze voor een gezelschapsaquarium!

Niets persoonlijk maar dit is intriest.
Welke monsters hebben jou deze setup aangesmeerd...
Het enige goede is dat een aquarium is ipv een viskom maar verder is er geen 1 goed woord over te vinden.

Je bent ofwel zwaar bedrogen of je hebt het aan je eigen eigenwijze zelf te danken

Niets persoonlijk maar dit is intriest.
Welke monsters hebben jou deze setup aangesmeerd...
Het enige goede is dat een aquarium is ipv een viskom maar verder is er geen 1 goed woord over te vinden.

Je bent ofwel zwaar bedrogen of je hebt het aan je eigen eigenwijze zelf te danken
Buiten om wat jouw kansloze mening is, helpt dit de TS niet. Geef die gewoon een nuttig advies ipv je mening te geven.

Buiten om wat jouw kansloze mening is, helpt dit de TS niet.

Tja, ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is zeker?
Maar als er iemand kansloos is in deze situatie dan zijn het toch de vissen vrees ik.

Hoe komt iemand erbij om deze (combinatie van) vissen in dergelijke bak te dumpen?
Alleszins niet door eerst te informeren en in te lezen... :deal:
En ook niet door aan dierenwelzijn te denken...

Is om depressief van te worden...
:stom:
Geef die gewoon een nuttig advies
Ok, doe maar een poging.
Veel succes, je kan het gebruiken... 😱;))

Ik zou de bak meer beplanten met echte planten en deze uit de potjes halen en ontdoen van het wol dat om de wortels zit. Ik weet dat Gourami s van verschillende families vaak niet goed samengaan.

Tegen de leden wil ik graag zeggen dat we allemaal wel fouten hebben gemaakt en de TS hier best op mogen wijzen maar probeer wel respect te tonen en om constructief te blijven.

Tja, ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is zeker?
Maar als er iemand kansloos is in deze situatie dan zijn het toch de vissen vrees ik.

Hoe komt iemand erbij om deze (combinatie van) vissen in dergelijke bak te dumpen?
Alleszins niet door eerst te informeren en in te lezen... :deal:
En ook niet door aan dierenwelzijn te denken...

Is om depressief van te worden...
:stom:

Ok, doe maar een poging.
Veel succes, je kan het gebruiken... 😱;))

We weten de achtergrond niet Willem, Iedereen maakt fouten in het begin.

Zo een reactie als die mede landgenoot van je. heeft zeker betrekking op iemand die al zeker een jaar in de hobby zit, niet die net komt kijken.

Al heeft zijn mening zeker wel een punt, maar daar heeft TS nu niks aan. want ja de vissen gaan er niet om juichen. vissen blijft nog steeds in zijn aquarium.

Beter gezegd kan TS de vissen verkopen/weg geven aan iemand die het wel beter kan huisvesten. en dan onderzoek plegen welk vissen bij zijn aquarium past met hulp van jou of van Vis en Pis.

even jou na doen. You know deep down i am right in this.

maar hee no hard feelings man!

Buiten om wat jouw kansloze mening is, helpt dit de TS niet. Geef die gewoon een nuttig advies ipv je mening te geven.
Net zoals jij niets hebt met mijn mening, heb ik niets aan die van jou.
Ik wijs de ts er op dat er vrijwel niets goed is aan wat hij aan het doen is (wie of wat daar ook de oorzaak van is)
Ik zou niet weten waar te beginnen om de situatie van de vissen te verbeteren behalve een totale herstart.

Ik zou niet weten waar te beginnen om de situatie van de vissen te verbeteren behalve een totale herstart.
Dit is al een goede start om aan te geven. waar TS wat mee kan.

Net zoals jij niets hebt met mijn mening, heb ik niets aan die van jou.
Totaal niet boeiend in deze, enkel dat de TS niet geholpen wordt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan