Vissen


S

SvenVerlaak

Guest
Hallo,

Ik ga weer een aquarium beginnen! Paar jaar geleden ook gedaan, maar toen niet zo ervaren als nu. Ik heb een lijstje met vissen gemaakt en misschien kunnen jullie me vertellen welke ik mogelijk eruit zou moeten doen en waarom.
Ik ga de bak 120cm (breed) x 60cm (hoog) x 60cm (diep) maken. In totaal kan er dan 432 liter water in! Maar ik ga het niet helemaal tot aan de rand vol doen (tot 20cm van de rand; dus 40 gevuld). Want ik wil ook nog een waterval maken (voor zuurstof en omdat het mooi is).

Het lijstje met vissen:
- Betta Splendens
- Kardinaaltetra
- Citroentetra
- Roodkopzalm
- Kongozalm (misschien, en weet iemand hoe groot de Kongozalm ongeveer is, sites geven aan 10cm maar op foto's lijken ze kleiner)
- Ancistrus

Laat me even weten wat jullie over dit lijstje denken, moet ik bepaalde vissen zeker niet bij elkaar doen?
Hebben jullie nog winkels waar ik vissen kan kopen (ik woon in het Oosten/Gelderland.
En ook nog een ding, 't past niet op dit forum. Maar kennen jullie planten die mooi zijn? Zoja welke?

Graag tips over hoe ik heb moet aanpakken!
 
Ik bedacht me net dat de 'Platy' ook nog bij het lijstje moet.
Zou dit kunnen?
En is een luchtbubbelmachine - weet de naam niet - ook mogelijk in het aquari of is dit te stresvol voor de Betta (en misschien ook andere vissen).
 
SvenVerlaak zei:
- Kongozalm (misschien, en weet iemand hoe groot de Kongozalm ongeveer is, sites geven aan 10cm maar op foto's lijken ze kleiner)

Op foto's kan je natuurlijk nooit bepalen hoe groot iets is omdat je meestal een vergelijking mist met andere soorten. Bovendien zijn jonge vissen dikwijls nog niet volledig uitgegroeid, en bij die foto's staat ook nooit een leeftijd vermeld
 
Oke, dat klopt! Enig idee hoe groot ze zijn?
En wat denk je van de rest?
 
Je hebt in je lijstje 4 scholenvissen welke allemaal in de middenlaag zwemmen (Kardinaaltetra, Citroentetra, Roodkopzal en Kongozalm). Ik zou dit echt bij 1 school houden zodat het niet zo rommelig overkomt en je ook een wat mooiere grote school kan nemen.
 
Misschien kun je deze vraag beter stellen in het topic over samenstellen visbestand.
 
Dankje voor de tip Ludger, ik ga in ieder geval de kongozalm niet meer doen.
Toch lijkt bet me wel leuk als de Roodkopzalm, Kardinaaltetra & Citroentetra alle drie in mijn bak komen.

En Sanneke, ik post morgen ofz. wel een berichtje op een ander forum.

Dankje!
 
SvenVerlaak zei:
Toch lijkt bet me wel leuk als de Roodkopzalm, Kardinaaltetra & Citroentetra alle drie in mijn bak komen.

Maar vinden de vissen het leuk?
 
renniehahahahaha zei:
Maar vinden de vissen het leuk?
Ruimte zat voor een mooi schooltje van alledrie de soorten in dit 400+ liter aquarium en hun eisen matchen aardig.

SvenVerlaak zei:
Oke, dat klopt! Enig idee hoe groot ze zijn?
Phenacogrammus interruptus wordt toch al gauw tegen de 10 cm en het is een stevige zwemmer.
 
Mascha&Ivo zei:
renniehahahahaha zei:
Maar vinden de vissen het leuk?
Ruimte zat voor een mooi schooltje van alledrie de soorten in dit 400+ liter aquarium en hun eisen matchen aardig.

SvenVerlaak zei:
Oke, dat klopt! Enig idee hoe groot ze zijn?
Phenacogrammus interruptus wordt toch al gauw tegen de 10 cm en het is een stevige zwemmer.

Ik vind persoonlijk 3 schooltjes voor de Middenlaag niet mooi ogen. Liever een grote school van dezelfde soort. Ook fijner voor de vissen lijkt mij. Maarja das mijn mening :)
 

Terug
Bovenaan