Wat is er nieuw

Vissoep

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Suz@nne
  • Startdatum Startdatum
S

Suz@nne

Guest
Vanavond waren we ineens een vis kwijt, namelijk een Siamese algeneter van ongeveer 6 cm.
Uiteindelijk in het filter gaan kijken, drijft daar ineens een grote witte vlok. Dit bleek bij nadere inspectie een stuk vissenvlees te zijn. Na verder zoeken tussen de plantjes e.d bleken er nog meer stukken visfilet in de bak te drijven.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat het algenetertje het uitstroomstuk ingezwommen is en toen door het pompje is vermalen, maar dit hoort toch niet te kunnen?
Het gaat overigens om een interne filter uit de Juwel serie (Rekord 600).
Hij kan er niet ingesprongen zijn, want er zit een afdekklepje bovenop de filter en de instroomopeningen zijn veel te klein voor dit formaat visje.

Suggesties?
 
Waarom niet tegen de stroom in?
 
een vis die sterke stroming kan verdragen? Misschien zelfs gaat opzoeken?
Zou me niks verbazen dat die tegen de stroming van het filter in zwemt.
 
Ik had een ancistrus die zich in het begin van het pijpje (van mijn juwel rio 125 (zelfde soort filters)) vast. Zij is er verder nooit ingezwommen, maar ze zat altijd lekker in de stoming (600 of 800L/h).
 
Dus toch.....het was ook eigenlijk de enige verklaring die ik kon verzinnen.
Dan ga ik vandaag maar met een pantykousje aan de slag, zodat het niet nog een keertje gebeurt.
Was niet echt leuk voor een 5-jarige om te zien hoe haar visje in bonkjes uit het aquarium werd gevist. :-(
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan