Wat is er nieuw

Visziekte, maar welke?

Jacob_

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2020
Leeftijd
41
Na een tijdje hier weg geweest te zijn, helaas nu een noodzakelijk bericht aangezien ik er zelf niet uitkom.
Mijn aquarium draait inmiddels bijna een jaar, eigenlijk altijd redelijk tot goed. De enige problemen waren af en toe wat algen, tot ik laatst een schooltje nieuwe vissen heb toegevoegd, nu gaat de ene vis na de andere dood in de afgelopen dagen. Eerst 50% van de nieuwe kardinaaltetra’s en daarna een paar sarpeazalmpjes en nu ook 2 corydoras panda. Waterwaardes zijn in orde.

PH 7,5
Gh 7
No2 0
Nh3 0
No3 10
Po4 5 (deze is wel aan de hoge kant)

Ik doe elke week een waterwissel van minimaal 30%, ik voeg geen co2 toe.
Verder doen de vissen het best goed, ze eten allemaal en ik zie ze ook niet raar zwemmen of zoiets.

Het lastige is dat ik momenteel ook geen tijd heb om ze uitgebreid te bestuderen om te onderzoeken wat er aan de hand is, aangezien ik ook net een tweede kindje heb gekregen.

Wat kan ik nu het beste doen om dit te stoppen en weer een gezond vissenbestand te krijgen?

Nu ben ik helemaal niet van prefentief behandelen oid maar in dit geval weet je niet wat het is en zou ik de bak kuren met bactopur direct is een antibioticum, let wel even op je moet de tabletten eerst oplossen in water en pas dan als alles opgelost is toevoegen aan het aquarium, verlichting moet uit tijdens de behandeling https://www.aquaplantsonline.nl/sera-baktopur-direct-24-tabletten-tegen-mond-vinro.html
@michelle1 kan je er alles over vertellen

Bedankt, in huis gehaald en zal vandaag de behandeling starten.

Even een update, na de start zijn er nog 2/3 visjes overleden, maar de afgelopen week niks meer. Ik ga filteren over kool en alles weer langzaam terug naar het oude brengen. Als het weer een tijdje stabiel is, komen er weer nieuwe visjes bij.

Vervelend dat je er toch nog een paar bent verloren 🙁. Maar gelukkig deze week niet meer. Goed herstel gewenst aan je vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan