Wat is er nieuw

vitatech 300 boven of onder water ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vissen987
  • Startdatum Startdatum
V

vissen987

Guest
Ik heb in een 60 liter aquarium een vitatech 300 (pomp/filter) maar moet de stroming water boven het water of helemaal onder water zou beter zijn ?

Verder zit er maar 1 spons in wanneer moet ik die schoonmaken ?
weet dat dat niet mag maar zal wel ooit moeten gebeuren toch ?

Maar aan die pomp zit een soort luchtpijp die ik heb ik erin gedaan + pomp onderwater en nu blaast die onder water goed ja.

En toch blijven de goudvissen af en toe boven naar lucht happen.

"Boven water voegt meer zuurstof toe." lees ik ook ergens
Dus moet er juist onder water naar boven, of juist van boven op het water vallen.
Wat zorgt voor meer zuurstof ?

Hier ook een foto hoe het nu is:
I2lAIW3DTdc7YwbEkgo79xI-lb58QqkS.jpeg

Ze happen niet meer echt naar lucht/bovenkant dus zal wel goed zijn.

Als dat pijpje luchtbelletjes in het water brengt haal dat er maar uit want dat helpt niets.
Om geluidsoverlast te beperken zet jij je filter onder water ligtjes omhoog gericht waardoor je een rimpel op de oppervlakte krijgt waardoor er een goede zuurstofuitwisseling is. Bovenwater kan zeker maar dan krijg je het geluid er gratis bij en niet iedereen vindt dat prettig.

JbMalawi

Nou, lekker laten zitten.

Is Copy van Eheim.
Werkt prima zo.
En geluids overlast krijg je als je de hele dag,met koptelefoon op loopt, met 75-80 decibel.

Ik merk nu wel dat ze meer boven gaan zwemmen dan op de bodem maar lucht happen doen ze niet meer echt, betekent het dat ze 'blij' zijn ? of het kan zijn dat er nu geen lucht op de bodem komt...

Overal in het water zal wel zuurstof zitten hoor.

Zoals Mark al aangeeft de spons lichtjes uitspoelen als je merkt dat de stroming behoorlijk minder is geworden.
Anders gooi je de goede bacteri�n allemaal weg namelijk die in de spons zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan