Vlekje op kieuw


Hak

Member
Lid geworden
20 mei 2023
Berichten
7
Leeftijd
27
Hallo allemaal ik ben Hak en nieuw in de aquarium hobby nou heb ik net een week 2 sluierstaart aangeschaft , alleen zie ik dat er op 1 van hen een plekje op zijn/haar kieuw zit. Weet nou niet of dit zo hoort of dat ik terug moet naar de winkel ermee.
 

Bijlagen

  • D88EDA9D-4C74-4F0C-93EA-46E7F66B5074.jpeg
    D88EDA9D-4C74-4F0C-93EA-46E7F66B5074.jpeg
    34.9 KB · Weergaven: 60
Ik zie het niet duidelijk maar wat zijn de waterwaarden en wat voor onderhoud pleeg je en hoelang draait de bak? Zijn er meer bewoners en hoe groot is de bak?
 
Ik heb ook 2 sluierstaarten gehad en er was ook een met kleine witte vlekjes op de kieuwen en staart. Het kwam doordat het de paar periode was. Dus misschien is het het zelfde. Deze vlekken blijven wel heel lang aanwezig.
 
Dat zijn paaipukkels maar of de TS dit bedoeld dat weet ik niet en het is ook niet echt te zien.
 
Het ziet er voor mij met mijn kippige ogen uit als een pigmentvlek. Als het niet boven de omringende huid uitsteekt, zou ik daarvoor gaan...
 
Dank jullie wel de aquarium draait nu iets meer dan 2 weken de waardes waren allemaal goed heb ze zelf toen getest en laten testen ik ga proberen om een betere foto te kunnen maken.
 
Ja een bak moet 4 wk minimaal indraaien en vaak komt de no2 piek ook pas na 2 weken dus de vis is te snel geplaatst.
Zal me niet verbazen als deze last heeft van nh3/4 en/of no2.
Als je kan testen met druppels dan zou ik dat zeker doen.
Hoe groot is de bak want per sluier heb je min 50 liter nodig.