Wat is er nieuw

Vloeibare plantenvoeding vs Co2 installatie.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Hallo iedereen,

Een vraag wat mij toch wel bezig houd en hoop een juist antwoord hierop te vinden mede door jullie.

Ik lees dat er vele een Co2 installatie aanschaffen en en er zijn er bij die ze dan weg doen maar uiteindelijk er terug 1 kopen en er zijn er die het gewoon houden bij vloeibare plantenvoeding zoals Easy Carbo,Profito en Easy Ferro

Is het resultaat dan bijna hetzelfde ?

Co2 is haast een must voor een goed draaiende planten bak. Easycarbo geeft wel een boest aan de groei van planten, maar met co2 gas is het ruimschoots beter. Op de langer termijn ook goedkoper.
Het hangt natuurlijk helemaal van je doelstellingen af, een bak vol planten zou ik cker co2 gas aanraden, weinig planten misschien voor easycarbo. Naast beiden natuurlijk ook je planten voeding.

Groeten Bob

Makkelijke planten doen het wel op easycarbo, maar als je echt een plantenbak wilt of moeilijke planten hebt ben je het bijna verplicht. Easycarbo is ook een co verbinding die ervoor zorgt dat planten minder co2 vragen. Echter haalt het het niet bij het echte spul en is het op termijn ook nog eens duurder. Ik gebruik overigens allebei, waarvan carbo op halve dosering. Het is een wondermiddel tegen alg en goed voor algpreventie.

Dit vul je dan aan met plantenvoeding, micro en macro elementen bevatten die. Macro zijn kort door de bocht kalium fosfaat nitraat en micro zijn ijzer, zink, enz enz voor frisse plantenblaadjes. Als er een tekort is aan 1 van kalium fosfaat of nitraat wil de plant het niet meer doen, hij groeit zo hard als de aanwezigheid van de stof waar het minste van is. Zonder co2 kan de plant niet aan fotosynthese doen waardoor hij het ook minder goed doet.

Carbo is inderdaad enkel een vervanger en vaak niet toereikent. Enkele planten kunnen ook moeilijk tegen carbo.

Carbo is inderdaad enkel een vervanger en vaak niet toereikent. Enkele planten kunnen ook moeilijk tegen carbo.
Die kun je laten wennen om te beginnen met een halve dosering om de dag en dan later op te voeren tot de normale of dubbele dosering. Mijn valisneria heeft geen enkel probleem met dubbele dosering easy carbo en moet elke week uitgedund worden.

Ja je leest er soms verschillende geluiden over moet ik zeggen. Dus wat klopt lat ik even in het midden maar je hoort deze geluiden wel vaak in ieder geval. Wellicht is het met opbouwen te voorkomen inderdaad😉

Bedankt voor de vele positieve reacties vrienden ik weet dus wat me te doen staat maar nu is het nog een bijkomende vraag.
Van welk merk de Co2 installatie het best is en ook graag een woordje uitleg waarom want ik wil meteen de goede kopen en niet dat ik een minder goede heb en dan daarna nog een andere en betere moet kopen want dan kom ik veel duurder uit en das nu ook niet echt de bedoeling.🙂

Bedankt voor de vele positieve reacties vrienden ik weet dus wat me te doen staat maar nu is het nog een bijkomende vraag.
Van welk merk de Co2 installatie het best is en ook graag een woordje uitleg waarom want ik wil meteen de goede kopen en niet dat ik een minder goede heb en dan daarna nog een andere en betere moet kopen want dan kom ik veel duurder uit en das nu ook niet echt de bedoeling.🙂

Koop producten gewoon allemaal van een goed merk. Zelf ben ik begonnen met een goedkoper merk PH controller, bellenteller en terugslag ventiel. Serieus spijt van gehad, momenteel gebruik ik een HS aqua drukmeter / magneet ventiel, dennerle co2 slang, dennerle bellen teller en terugslag ventiel en een aquamedic reactor. PH controller van milwauke gaat nog vervangen worden voor een dennerle 🙂

Overigens heeft azaqua een mooie set met kwaliteit spul 🙂

Koop producten gewoon allemaal van een goed merk. Zelf ben ik begonnen met een goedkoper merk PH controller, bellenteller en terugslag ventiel. Serieus spijt van gehad, momenteel gebruik ik een HS aqua drukmeter / magneet ventiel, dennerle co2 slang, dennerle bellen teller en terugslag ventiel en een aquamedic reactor. PH controller van milwauke gaat nog vervangen worden voor een dennerle 🙂

Overigens heeft azaqua een mooie set met kwaliteit spul 🙂
Azaqua nog nooit van gehoord,daar ga ik eens naar kijken en bedankt voor je reactie Kevin.:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan