Vlooienspul dodelijk voor garnalen


BartM

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2022
Berichten
314
Leeftijd
64
Algemene waarschuwing, vanwege het mooie lenteweer. Als je je kat of hond hebt behandeld met vlooiendruppels of een recente vlooienband: Kom niet met je handen in je aquarium. Het is in de kleinste hoeveelheden al dodelijk. En gebruik ook geen insectenspray in huis, zeker niet als je een luchtpompje gebruikt.
 
Ja ik kan er ook over meepraten. Jaren geleden de hond een pipet gegeven en uren later geaaid zonder daar bij na te denken en na verversen was de helft van de garnalen dood.
 
Aanleiding was dat mijn vriendin zei: Ik heb weer vlooiendruppels voor de kat. Wil je helpen? Ik moet eens op zoek naar handschoentjes en dan idd de kat een tijd niet aaien. Het schijnt voor ons ook niet zo best te zijn (en waarschijnlijk voor de kat of hond ook niet)

 
Aanleiding was dat mijn vriendin zei: Ik heb weer vlooiendruppels voor de kat. Wil je helpen? Ik moet eens op zoek naar handschoentjes en dan idd de kat een tijd niet aaien. Het schijnt voor ons ook niet zo best te zijn (en waarschijnlijk voor de kat of hond ook niet)

Het spul wordt met goede reden in de nek gespoten. Dat is de enige plek waar je kat of hond praktisch niet bij kan.
 
laatste keer dat me kat vlooie had wilde die dieren artsen dat ik heel me huis vol ging spuiten met vergif was het daar niet mee eens.
toen vlooie band gehaalt ergens en toen is het weg getrokken mij gedachten was pak de bron aan wouw de dieren arts niks van weten...
 
Ja ik snap die man wel want als de kat ze heeft dan zitten in je huis vaak ook al vlooien in tapijt bijvoorbeeld en die vermeningvuldigen ook.
Sky liep hier in het eerste jaar vlooien op en naast de behandeling van de hond hebben we overal gespoten en vooral goed in de mand en de kieren.
Als je alles niet goed aanpakt dan kunnen ze ze zelfs af en toe op mensen jumpen.
 
Ja ik snap die man wel want als de kat ze heeft dan zitten in je huis vaak ook al vlooien in tapijt bijvoorbeeld en die vermeningvuldigen ook.
Sky liep hier in het eerste jaar vlooien op en naast de behandeling van de hond hebben we overal gespoten en vooral goed in de mand en de kieren.
Als je alles niet goed aanpakt dan kunnen ze ze zelfs af en toe op mensen jumpen.
een vlooie kan zig tog nie vermenig vuldige ineen tapijt
die voeden niet van mensen joh
:!
 
De volwassen vlo niet maar wel de voorstadia volgens mij en daarbij vindt ik het een vervelend/vies idee als er nog een aantal vlooien dagenlang door de kamer huppelen.

 
Van gezondheid.be:

Na een weekje kruipt een larve uit het ei, die zich dan meteen in een cocon hult, om een tweetal weken later als vlo uit de cocon te komen. Zo’n nieuwe vlo kan lang zonder voedsel (bloed dus).
 
De volwassen vlo niet maar wel de voorstadia volgens mij en daarbij vindt ik het een vervelend/vies idee als er nog een aantal vlooien dagenlang door de kamer huppelen.

dat lees ik niet john ze eten huit schilfers en het artiekel bevestig al dat je ze gewoon kan uit sterven door de gast heer aan te pakken die eiren komen al na 10 dagen uit
ik had dit zelfde gevoel maar goed research gedaan. tapijt heb ik nie in huis das goor
ik heb die vlooie band anderhalve maand om me kat gehad en niks meer gezien jaren daarna aan vlooie
 

Terug
Bovenaan