Wat is er nieuw

Voederautomaat & tabletjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jsiegmund
  • Startdatum Startdatum
J

jsiegmund

Guest
Hallo allemaal. Bij aanschaf van mijn bak heb ik een voederautomaatje van Juwel gekocht voor de perioden dat ik wat langer van huis ben. Ik heb alleen niet nagedacht bij het type voer. Op het moment voer ik alleen tabletjes (heb nog geen visjes die iets anders willen), maar dat is in combinatie met dat apparaat eigenlijk helemaal niet handig. Je kunt 'm niet 1 tabletje per dag laten voeren, ik zou althans niet weten hoe.

Hoe doen jullie dat, of hebben jullie allemaal een ander type automaat? Ik zag dat er ook automaten zijn met losse vakjes, waarbij je dan in ieder vakje een tabletje zou kunnen doen. Eigenlijk handiger, maar dat wist ik toen nog niet...

De meeste voederautomaten zijn eigenlijk nauwelijks te gebruiken. Als ik langer van huis was vroeg ik gewoon de buren of ze mijn vissen eten wilden geven. Ik legde van tevoren afgepaste hoeveelheden klaar, en het voer wat er verder nog in huis was verstopte ik gewoon, zodat ze ook (uit medelijden) niets meer konden geven. Altijd naar volle tevredenheid verlopen, geen probleem

heb even een vraag waarom De meeste voederautomaten zijn eigenlijk nauwelijks te gebruiken zijn dan

heb zelf ook en juwel maar werkt goed met korrels en vlokken

welke visjes heb je dan
die tabletjes nodig hebben
en welke soort tabletjes gebruik je dan

Wat voor vissen heb je? Ook bodem vissen eten wel ander visvoer dan tabletjes, granulaat wordt bijvoorbeeld door heel veel vissen gegeten (Corydorassen en Lunmmers) en kan wel in een voederautomaat.

gebruik zelf ook korrels
maar geen probleem
werkt super
en je hebt altijd de zelfde hoeveelheid
en je kunt het niet vergeten

Ludger zei:
Wat voor vissen heb je? Ook bodem vissen eten wel ander visvoer dan tabletjes, granulaat wordt bijvoorbeeld door heel veel vissen gegeten (Corydorassen en Lunmmers) en kan wel in een voederautomaat.

Dat is dus eigenlijk precies ook een beetje mijn dilemma. Ik ben oko aan het kijken voor een voeder automaat.
Natuurlijk is granulaatvoer dan makkelijk, maar mijn Cory's eten graag van een tabletje en ik zie eigenlijk geen apparaatjes, waar je die in kunt doen.

Als je met een juwelautomaat dan wel granulaat toedient en de Cory's eten daar ook lekker van, dan is het problem solved. Het is maar voor 14 dagen.
Daarna kunnen we ze dan wel weer verwennen met tabletjes... 😉

In de Gr�sslin Voederautomaat Rondomatic 400 kan je geloof ik wel tabletten doen. Er zitten bakjes in waar je het visvoer in kan doen. Ik heb hem zelf niet hoor, dus ik weet het niet 100% zeker.

Ludger, je hebt gelijk. Ik heb hier een graslin voederautomaat. Daar zitten losse bakjes op die om de beurt voer laat vallen. Tabletjes passen hier ook in. Er zitten 28 bakjes op.

Kijk, daar hebben we nou wat aan! Heb de afgelopen 21 dagen mijn vader de vissen laten voeren (3 medicijnbakjes van een week besteld en daarin het voer nu afgepast ingedaan, iedere dag een bakje in het aquarium), dat is op zich goed gegaan. Maar nu had ik ook het geluk dat mijn vader nog geen vakantie had en zelf dus niet weg zou zijn. Een voederautomaat is dan wel een mooie oplossing. Het lijkt mij ook handig wanneer je kleinere vissen hebt die vaker dan ��n keer gevoed moeten worden om een beetje te groeien, dan kan zo'n voederautomaat dat overnemen wanneer ik aan het werk ben.. De Graslin had ik al een keer voorbij zien komen en komt volgens reviews goed uit de bus.

Ik heb hem nu voor de 2de keer een maand aanstaan ( ik gebruik hem alleen in de maand als we op vakantie gaan/zijn). Je moet eerst pinnetjes bij de voedertijd steken, en dan 24 uur leeg laten werken. Daarna pas vullen met voer, zonder de stekker uit het stopkontact te halen. Had geloof ik iets te maken met de programering. In de eerste 24 uur wil het nog wel eens fout gaan ( dat er teveel bakjes geleegd worden), maar daarna loopt/doet hij het goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan