Wat is er nieuw

Voeding baby garnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter rms90
  • Startdatum Startdatum
R

rms90

Guest
Nu heb ik sinds donderdag 15 blauwe sakura's gekocht, volgens mij gewoon blue fairee's.

Hierbij kreeg ik als voeding bij de Sera Shrimps Natural en JBL Novo Prawn, dit is nog 3 maanden goed volgens de houdbaarheidsdatum. Nu zaten er in het verkoopzakje ook al blauwe jonkies!

Eten de jongen dit voer ook of dien ik hier speciaal voer voor te kopen?

Wat is eigenlijk het beste voer? Ik lees op internet ook veel over Biomax. Wat zijn hier de ervaringen mee?

Nu heb ik als planten alleen maar mos soorten de hele bak vol en een anubias op hout (zie foto)? Eten ze daar dan ook van?

784273_0_82_foto_210115_19_12_46.jpg

Normaal eten garnalen geen levende planten of er moeten slechte plekken in de bladeren zitten.
Het maakt in principe niet uit welk voer je geeft als het maar niet alleen dierlijke eiwitten bevat.
In bakken die al wat langer staan vinden de kleine garnaaltjes altijd wel wat te eten maar je kan ook een paar korreltjes van het granulaat verkruimelen voor de kleintjes.

Er zijn al genoeg alternatieven lees ik en je kunt ook speciaal fijn/stofvoer geven en kopen voor ze.
Maar zelf fijn maken kan ook wel.

Bedankt voor de reacties.
heb zonet eea besteld voor voeding.
Poedervoer voor de jonkies en andere voedertabletten voor de grotere garnaaltjes.

Nu een laatste vraag, om hier een nieuw topic over aan te maken lijkt me een beetje onzinnig.
Nu heb ik een aantal jongen al, merendeel is al mooi blauw.
Er zitten dus ook voor zover ik ze heb kunnen ontdekken 2 bruine jonkies tussen, zullen deze nog blauw worden of worden dit meer bruin/roodachtige garnaaltjes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan