voeding flowerhorn


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Hallo,

Ik heb sinds kort een flowerhorn.
wat voeren jullie een flowerhorn?
ik heb ook droogvoer geprobeert maar dat spuugt die ook weer uit😮

Mvg, Dennis
 
Ik denk dat er (vrijwel) geen actieve leden zijn met flowerhorns. 😬

Hoe oud is jouw flowerhorn, en wat eet hij tot nu toe wel?

En heb je trouwens een foto van 'm? Ik ben wel benieuwd. :)
 
het is lastig op de foto te zetten, maar het is nog een jonge flowerhorn .
hoe kan het dat er zo weinig zijn? het is toch wel een hele mooie vis!
hij eet wel al diepvriesvoer de bloedwormen vindt die wel erg lekker
 

Bijlagen

  • 20220922_163635_01.jpg
    20220922_163635_01.jpg
    476.5 KB · Weergaven: 89
hoe kan het dat er zo weinig zijn? het is toch wel een hele mooie vis!
Ik vind het ook wel coole vissen, zolang die "bal" op hun kop niet overdreven groot wordt. Waarom ze hier op het forum / in NL zo weinig gehouden worden: stukje aquariumcultuur denk ik. Deze vissen worden moordenaars en moet je dus vrijwel altijd apart houden, terwijl Nederlandse aquariumhouders vooral van de gemengde/gezelschapsbakken zijn. Voor één vis een hele bak inrichten (en "inrichten" kan je het niet eens noemen, want ze slopen en veranderen de boel zelf :p) doen hier niet zoveel mensen. Daarnaast is men hier denk ik wat minder van de extravagante/hybride/nieuw gecreëerde vissen dan men in bijv. Azië en Amerika is.

Misschien een idee om een eigen topic te openen voor deze vis? Ik zou het wel leuk vinden om af en toe wat updates te zien over zijn groei en gedrag en zo. :) Denk verder qua voer dat je maar gewoon wat dingen moet blijven proberen. Ook met droogvoer; als het zo is dat andere flowerhorns dat vaak wel zouden eten (wat ik niet weet), zal het misschien een kwestie van tijd zijn. Wel zo makkelijk als hij het zou lusten.
 
het begint nu toch rustig aan al droogvoer erbij te eten! dat scheelt al gelukkig! de flowethorn moest vast even wennen aan de nieuwe omgeving👍
een topic hierover starten is wel leuk denk ik, maar ik vindt foto's maken echt lastig met de mobiel omdat je dan snel wazige beelden hebt😅
 
Mooi!

Ja snap ik, van de foto's. Ik moet er zelf ook altijd tachtig maken om er ééntje over te houden die ongeveer is gelukt... Mijn profielfoto hier is een screenshot van een filmpje geweest. Op de een of andere manier lukt filmen die telefoon dan weer wel. :unsure:
 
Mooi!

Ja snap ik, van de foto's. Ik moet er zelf ook altijd tachtig maken om er ééntje over te houden die ongeveer is gelukt... Mijn profielfoto hier is een screenshot van een filmpje geweest. Op de een of andere manier lukt filmen die telefoon dan weer wel. :unsure:
ja filmen gaat beter ja, een foto zit een vertraging in😅
 
Dat zijn drijvende korrels toch? je zou is kunnen kijken of die zinkend voer beter accepteert.
Heb hier diverse soorten cichliden (en overige vissen) zwemmen, en daar zit nog wel eens verschil in :))
ja klopt, welke zal je kunnen adviseren voor beste kleur en groei?
 
Echt adviseren niet nee, i.v.m. de hoeveelheid vissen dat ik heb gebruik ik huismerk spul (https://www.voervoorvis.nl/cichlide-pellets250ml/). maar als ik maar een paar mondjes te voeden had zou ik eerder geneigd zijn Hikari of Northfin te voeren (of Fluval bug bites).

persoonlijk zou ik t afwisselen tussen de helft diepvries en de helft droogvoer.
in diepvries heb je ook legio keuzes waarvan Mysis & Krill de beste keuzes zijn in jouw geval.
Je kan ook 100% natuurlijke (zonder geur en smaakstoffen) diepvries garnalen halen bij de supermarkt en die ontdooien en in kleine stukjes snijden.. er komt een moment dat je flowerhorn bijna hele garnalen in 1x naar binnen werkt :))
 
Evt kun je kijken of hij Hikari Discus Bio-Gold lust. Vrij duur spul, maar qua "voedingsdichtheid" en kwaliteit van de eiwitten is het een van de betere droogvoeders. Hier eet alles het; grote vissen, kleine vissen, garnalen, schildpad... Ik wissel het af met dingen als diepvries, garnalen en gevriesdroogde wormen.
 

Terug
Bovenaan