Voeding P. altum


remcovoortman

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2014
Berichten
543
Leeftijd
23
Locatie
Achterhoek
Ik ben al een tijdje in het bezit van een groep jonge Pterophyllum altum. Maar Het voeren gaat niet zoals ik gehoopt had. Ze eten genoeg, maar niet wat ik wil dat ze eten. Ze vertikken het om droogvoer te eten. En ik wil toch wel dat ze dat ook binnenkrijgen voor vitamines etc.. Ik heb al geprobeerd om droog en diepvriesvoer tegelijk te voeren, maar het droogvoer spugen ze weer uit.. Ze krijgen nu 4x per dag diepvriesvoer, rode muggenlarf, witte muggenlarf, zwarte muggenlarf en artemia.
Maar wat ik graag zou willen weten,
Zijn er verder nog soorten diepvriesvoer welke voedzaam en goed zijn voor opgroeiende altums?
En wat zou een manier zijn om ze toch af en toe droogvoer te kunnen laten eten?
DSC08340[1].JPG
 
Wat voor droogvoer wil je ze laten eten Remco?

Hier zijn ze ook geen liefhebber van gedroogde artemia, maar toen ik daar een maaltijd per dag van gaf moesten ze wel eten en dat doen ze nu ook, maar nog niet van harte, ze willen liever rode muggenlarve etc, en nog liever levend, het kunnen net kinderen zijn, liever een hamburger dan kaas ;)
 
Misschien hebben ze gewoon genoeg gehad?
Dat denk ik niet. Toen ik het gecombineerd gaf spuugde ze het droogvoer uit, maar aten daarna nog gewoon weer diepvriesvoer.

Wat voor droogvoer wil je ze laten eten Remco?

Hier zijn ze ook geen liefhebber van gedroogde artemia, maar toen ik daar een maaltijd per dag van gaf moesten ze wel eten en dat doen ze nu ook, maar nog niet van harte, ze willen liever rode muggenlarve etc, en nog liever levend, het kunnen net kinderen zijn, liever een hamburger dan kaas ;)
Granulaat(van sera). Ik heb ook wel geprobeerd om ze alleen droog voer te laten eten. Maar ze zijn echt heel eigenwijs. Ze spugen het uit, laten het naar de bodem zakken en kijken er niet meer naar om.
 
Nou ja, mijn vrouw zet mij soms dingen voor die ik dan wel eet, maar dat is meer omdat ik niet wat anders krijg. Je maanvissen hebben kennelijk door dat er meerdere, voor hen betere, mogelijkheden zijn.
Ton heeft dus een duidelijk punt!
 
Hier willen ze ook geen granulaat, is te hard denk ik en ze eten vanuit het oppervlakte dus het heeft geen tijd om zachter te worden.
Kijk anders eens bij de droog of vriesdroog voeders van VoerVoorVis (Ludger)
 
Bij mij eten de maanvissen alles wat ik ze geef. Maar ik heb ze vanaf het begin altijd maar 1 soort voer tegelijkertijd gegeven (toen wel 5 keer per dag en nu nog 2 keer per dag). Ze eten bij mij:
-diepvries (divers; witte mug, artemia)
-vlokkenvoer
-granulaat (diverse soorten)
-gevriesdroogde artemia

Ik merk wel dat ze sommig voer beter eten, maar "ze moeten" wel. En let erop je kunt vissen inderdaad erg (ver)wennen aan voer ;-)
 
Mjn manen eten eigenlijk ook alles. Diepvries, maar ook droogvoer.
Ik voer overdag 4x met mn voederautomaat, dat zijn vlokken, artemia en granulaat door elkaar gemixt.
Savonds nog 2 porties diepvriesvoer en daar doen ze het mee.
 
Hier ''hetzelfde'' probleem. Enkel diepvriesvoer en gedroogde artemiablokjes. Nog geen vlokvoer of granulaat tot zich genomen... Heeft iemand ervaring met het voer van Hikari?
 

Terug
Bovenaan